România are cele mai proaste drumuri din UE, deși am primit zeci de miliarde pentru a construi

×
Codul embed a fost copiat

În an centenar, România are cele mai proaste drumuri şi căi ferate din Uniunea Europeană. O spun statisticile Forumului economic mondial.

Comisia Europeană ne-a pus la dispoziţie zeci de miliarde de euro, iar noi n-am reuşit să ducem până la capăt niciunul dintre coridoarele europene care ne străbat țara, adică ne leagă la propriu de restul Europei.

Iar călătoriile cu trenul durează mai mult decât în timpul celui de al Doilea Război Mondial. Duminică, la ”România, te iubesc”, vom vorbi despre un subiect dureros: infrastructura.

În dimineaţa zilei de 1 decembrie 1918, Regele Ferdinand intra călare în Bucureşti. La acea vreme, capitala avea deja o şosea de centură.

Pe traseul căreia circulăm sau, mai degrabă, stăm şi astăzi. Bucureştiul a rămas singura capitală din Europa fără o centură modernă.

Citește și
accident iasi, centura
Doi morți și un rănit într-un accident produs pe şoseaua de centură a Iaşiului
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Începând cu 2007, România a avut la dispoziţie fonduri europene în valoare de peste 15 miliarde de euro pentru a-şi construi reţele de transport moderne. La Bruxelles, comisarul European Corina Creţu priveşte cu exasperare situaţia: ”Avem bani la Bruxelles pentru proiecte de infrastructură, nu avem proiecte.

Coaliţia PSD ALDE a promis în primul său program de guvernare că în 2017 va termina autostrăzile Lugoj - Deva şi Sebeş - Turda . La fel şi intrarea autostrăzii A3 în Bucureşti. Niciunul dintre aceste obiective n-a fost atins.

În februarie compania naţională de drumuri a prezentat în Parlament un alt calendar. Promitea că lucrările vor fi gata în 2018. Mergem pe autostrada Lugoj - Deva, unde o porţiune nouă de drum s-a prăbuşit înainte ca autostrada să fie dată în folosinţă.

Pe porţiunea asta a crăpat tot stratul de asfalt de pe autostradă și ideea e că acum au decopertat totul şi trebuie să refacă”, transmite Paul Angelescu, corespondent ”România, te iubesc”.

Resturile decopertate de constructor se văd pe marginea drumului. Într-o zonă, autostrada traversează o porţiune de teren mlăştinoasa cu multe infiltraţii. Tocmai de acea în studiul de fezabilitate podul de peste Mureş era mult mai lung decât cel construit de antreprenor. O spune Lucian Șova.

Lot care prevedea un viaduct de 1300 de metri în studiu de fezabilitate, lot care a fost ofertat aşa de unii antreprenori la preţuri desigur mai mari, câştigat de asociaţia condusă de comisie cu un viaduct de 300 metri, iar acum am văzut cu ochii mei că partea de viaduct neconstruită, în proximitatea Mureşului, s-a prăbuşit”, spune Lucian Șova, ministrul Transporturilor.

Mergem şi pe celalalalt lot care trebuia inaugurat anul acesta, unde dealul Şoimuş a început să o ia la vale.

Un ONG a găsit în studiul de fezabilitate planșe care arată unde s-au făcut forajele pentru a determina compoziţia solului.

”Aici este aproape de nodul Șoimuş şi mai avem nişte foraje în capătul celălalt al dealului. Dacă observaţi unde s-au făcut forajele. Ele în loc să se facă în deal, s-au făcut în deal s-au făcut pe câmp, pe câmpie. E o diferenţă majoră, eu vreau să analizeze componența geotehnică a dealului, nu a câmpiei”, a transmis Ionuț Ciurea, preşedinte Asociaţia "Pro Infrastructura".

Tot duminică ne întoarcem pe şantierele de pe centura Capitalei. De 6 ani compania de drumuri şi antreprenorul căruia i-a fost atribuit contractul se chinuie să termine 9 kilometri de drum.

Reporter: - Doar 3 muncitori sunteţi pe podul ăsta?
Muncitor: - Punem 100 să ne călcăm pe picioare aici?
Reporter: - Când terminaţi?
Muncitor: - Noi mâine terminăm cu izolaţia.

O lună mai târziu, podul este tot în şantier, pentru că muncitorii au turnat greşit asfaltul, susține primarul din Chitila.

Au uitat să taie sau n-au tăiat rosturile de dilataţie, iar acum intervin să taie rosturile de dilataţie, dar lucruri care durează 2-3 zile, durează două saptămâni”, a transmis Emilian Oprea, primar Chitila.

Tot duminică vă arătăm condiţiile în care circulă trenurile pe un viaduct care traversează Dunărea.

Ce au de au de spus autorităţile, cât de bine sunt pregătiţi să facem proiecte pe fonduri europene şi cât de sigure sunt podurile peste care circulă oameni zilnic. Aflaţi duminică, la ora 18:00, la ”România, te iubesc”.

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicatia Stirile ProTV pentru telefoane Android si iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Doi morți după manevra inconștientă a unui șofer în Iași. ”E dezastru, e scos şi motorul afară”
Doi morți după manevra inconștientă a unui șofer în Iași. ”E dezastru, e scos şi motorul afară”

Accident înfiorător vineri seară pe şoseaua de centură a municipiului Iaşi. O tânără şoferiţă, care circulă regulamentar, a pierit într-un accident provocat de un şofer care a vrut să o depăşească.

Doi morți și un rănit într-un accident produs pe şoseaua de centură a Iaşiului
Doi morți și un rănit într-un accident produs pe şoseaua de centură a Iaşiului

Două persoane au murit, iar o a treia a fost rănită într-un accident produs, vineri seară, pe şoseaua de centură a Iaşiului, din cauza unei depăşiri făcute imprudent.

Patru răniți după impactul violent dintre două mașini, la Sinaia. Manevra periculoasă făcută de un șofer
Patru răniți după impactul violent dintre două mașini, la Sinaia. Manevra periculoasă făcută de un șofer

Patru persoane au fost rănite şi o maşină a ajuns cu rotile în sus, după ce un autoturism şi o dubă s-au ciocnit ieri într-o curbă pe centura oraşului Sinaia.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.