Profesorii români au început să folosească la ore aplicațiile pe bază de inteligență artificială. Cum au reacționat elevii
Profesorii au început să folosească la ore aplicațiile pe bază de inteligență artificială. Îi învață pe elevi cum îi pot ajuta aceste unelte, dar și ce capcane ascund.
Trebuie să verifice au atenție conținutul generat de inteligența artificială. Pe de altă parte, studiul unei asociații de profil arată că doar jumătate dintre profesorii români au auzit de inteligența artificială și 10% dintre ei au încredere că o pot folosi la lecții.
Profesorul Marius Lobază folosește aplicația ChatGPT la predare. De pildă, acum, elevii au avut ca temă să afle din aplicație cum pot folosi funcțiile matematice în viața reală. Elevii utilizau deja aplicația și unii au mărturisit că uneori nu au spus de unde s-au inspirat.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Darius Lazăr, elev: „Economisesc timp, iau de acolo idei de acolo, le combin cu ale mele și le transcriu pe hârtie”.
Ilinca, elevă: „Le-am luat copy-paste, bine... Unele le-am mai schimbat pentru că mai erau cuvinte pe care nu le știam și erau răspunsuri prea complexe”.
Ținta profesorului este să îi învețe pe copii să folosească aplicațiile cu inteligență artificială corect.
Marius Lobază, profesor de matematică al Colegiului Național Bănățean: „Să știe că atunci când folosesc asemenea resurse trebuie să și menționeze acest lucru, există și aici regula plagiatului”.
Multe cadre didactice sunt, însă, reticente în privința acestor unelte digitale. Potrivit unui studiu realizat de Asociația Techsoup în rândul a 2.000 de profesori de la noi, doar 20% dintre dascăli pot spune exact ce înseamnă inteligența artificială și 10% ar folosi-o în activități educaționale.
Elizabeth este o profesoară din Marea Britanie care predă la o școală privată din Cluj-Napoca. Ea a creat un chatboot care îi ajută pe elevi să-și îmbunătățească abilitățile de scris. Copiii trebuie să pună textul în căsuța de dialog, robotul îl analizează și afișează o listă cu recomandări.
Elizabeth Church, profesor responsabil de integrarea noilor tehnologii în școală: „În acest moment, profesorii practic experimentează AI-ul în planificarea și dezvoltarea metodelor de predare. Depinde de noi să îi învățăm pe copii cum să folosească AI-ul în mod etic”.
În unele universități deja a fost reglementată folosirea inteligenței artificiale.
Sursa: Pro TV
Etichete: romania, profesori, copii, inteligenta artificiala, myimpact,
Dată publicare:
25-01-2024 19:49