Principala problema de care se plang romanii care conduc masini electrice. Experiment Stirile ProTV realizat de Cabral
Proprietarii se plang ca sunt obligati sa stea cu ele in oras, pentru ca nu exista statii de incarcare pe drumurile nationale. Statul promite de doi ani ca amplaseaza prize pentru masini, dar pana acum nu a facut niciuna.
Intr-un experiment inedit, Cabral si Martin Zmelik seful unei companii multinationale de la noi, au plecat de la Bucuresti la Pitesti cu un "plin" de baterie.
"La momentul asta nu poti merge dintr-un oras in altul cu o masina electrica pentru ca risti sa ramai in pana prostului electric. Poate ca reusim, si-atunci vom fi eroii masinilor electrice, daca nu reusim vom fi doi domni care atarna la un prelungitor pe marginea soselei", a declarat Cabral.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
De teama sa nu ramana in pana, dar si pentru a putea merge in modul cat mai economic, cei doi au luat-o prin sate, pe DN 7, nu pe autostrada.
Intr-un final, dupa 117 kilometri fara incarcare intermediara, au reusit.
"Cabral: Am reusit sa ajungem la Pitesti. Dar daca am fi vrut sa mergem la Drobeta, sa zicem...? Am ajuns la Pitesti cu inca 49 de km autonomie.
- Martin: Da ar trebui sa incarcam aici, dar si la Craiova, asa ca trebuie sa te pregatesti pentru o astfel de calatorie, ca s-ar putea sa nu fie statii de incarcare rapida si ar putea sa dureze o vesnicie. Deci suntem inca la nivel de pionierat. "
In toata tara avem 84 de statii de incarcare pentru masinile electrice, iar in Bucuresti sunt 26. Din pacate, cele mai multe sunt investitii private - pana acum statul nu a investit in aceste dispozitive.
Surse din Ministerul Mediului sustin ca saptamana viitoare va fi lansat un program de finantare pentru prize de masini electrice.
Pretul unei masini electrice variaza de la 16.500 pana la 100.000 de euro, in functie de dotari, categorie si autonomie. Daca cele mai mici au o autonomie de 60-100 de kilometri, exista si modele cu 400 de kilometri rulaj la o singura incarcare. Pe intreg anul trecut, numarul autovehiculelor electrice si hibride noi vandute in Romania a ajuns la 500 de unitati, dublu fata de 2014.