iLikeIT. Cel mai de succes film al anului are un joc facut la Iasi
Batman, Iron Man, 300, Star Wars si zeci de alte filme de succes fac mai nou un alt fel de cariera. La succesul de box office mai nou se adauga si profitul din magazinul de aplicatii mobile.
In ziua de azi, Hollywood-ul nu mai lanseaza nicio superproductie fara un joc inspirat de film. Acest nou tip de afacere da de lucru si miilor de programatori talentati din Romania. George Buhnici l-a invitat la ilikeIT pe Catalin Marcu, de la Mobility Games, a carui echipa lucreaza de 9 ani la astfel de jocuri.
„Am facut jocuri pe telefoane din acelea micute, cu Java. Jocuri gen sarpe, doar ca un pic mai colorate”, povesteste Catalin Marcu despre inceputurile sale. Acum face profituri din sapte cifre, marturiseste programatorul din Iasi, care a dat lovitura cu jocul Free Fall, o franciza Disney.
Alegeri 2024
07:25
Campania electorală s-a terminat. Cele mai marcante momente, de la zboruri private la ferme de troli și acuzații de spionaj
07:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A doua zi de alegeri în diaspora. 40.000 de alegători au votat până sâmbătă ora 3:00
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
20:58
Marcel Ciolacu este favorit clar pentru câștigarea alegerilor pe platforma pe care s-a pariat masiv în favoarea lui Trump
In urma cu 3 ani a inceput sa lucreze cu faimoasa companie americana dupa ce a fost la multe conferinte si a vorbit „cu oamenii care trebuie”. A realizat pentru Disney Frozen Free Fall un joc dintr-un tip extrem de popular – cel in care trebuie sa aliniati trei piese similare in rand. Desi este gratuit, un astfel de joc aduce bani atunci cand utilizatorul vrea sa primeasca „puteri” suplimentare, care sa-l ajute mai repede un nivel. Cu 89 de centi puteti cumpara doua astfel de puteri, insa jucatorii „ahtiati” cheltuiesc sute de dolari, dezvaluie Catalin Marcu.
Jocul FreeFall a fost facut special pentru Frozen, cel mai de succes film al momentului, cu incasari de peste aproape 400 de milioane de dolari doar din box-office-ul intern (adica din SUA si Canada). „Am luat legatura cu cei de la Disney si le-am zis ‚haideti sa facem un joc impreuna’”, povesteste Catalin Marcu, care spune ca banii se impart „frateste” cu Disney. Romanii au facut jocul, iar gigantul american s-a ocupat de partea de marketing. Asa a rezultat unul dintre cele mai de succes produs romanesti de export – fiindca FreeFall e facut 100% in tara noastra. 15 oameni au lucrat 4 luni de zile la acest joc de milioane – la propriu si la figurat.