Google si Facebook isi fac propriul Internet. Gigantii cumpara retele de fibra optica in toata lumea
Giganti precum precum Google si Facebook au cumparat, treptat, kilometri de fibra optica nefolosita, intr-o incercare de a-si extinde retelele si de a controla cantitatea de trafic pe care o pot trimite.
La sfarsitul anilor '90, multe companii au instalat mai multe cabluri decat aveau nevoie, astfel ca, in prezent, exista retele intregi care nu sunt folosite. Acestea sunt cautate de companiile web care incearca sa-si extinda retelele private.
Prin extinderea retelelor private, companiile din IT ar putea impiedica guvernele sa le urmareasca activitatea.
Alegeri 2024
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
20:58
Marcel Ciolacu este favorit clar pentru câștigarea alegerilor pe platforma pe care s-a pariat masiv în favoarea lui Trump
17:04
Cum văd străinii alegerile prezidențiale din România. ”De 20 de ani trebuie să alegem răul cel mai mic”
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
Din punct de vedere juridic, guvernele pot folosi ordine judecatoresti pentru a primi acces la informatiile care circula prin retelele lor.
Daca Google sau alte companii inchiriaza fibra optica de la un alt provider, acesta va putea fi obligat pe cale judecatoreasca sa asigure accesul la retea.
In cazul in care detin propriile retele, companiile pot fi paznicii acestor informatii si pot avea un control mai mare asupra a ce informatii sunt accesate de autoritati.
In prezent, Google detine 160.000 de kilometri de fibra optica, iar in noiembrie a anuntat proiectul Google Fiber, care este disponibil, momentan, doar in statul Kansas. Google incepe sa concureze direct cu companiile telecom de la care inchiria conexiuni, pana de curand.
Proiectul Google Fiber ofera posibilitatea rezidentilor sa-si inlocuiasca furnizorul de internet cu serviciul de la Google, despre care se spune ca este de 100 de ori mai rapid.
Facebook si-a extins in iunie reteaua europeana si a lansat un centru de date in apropierea Cercului Polar.
Ambele companii au investit in cabluri submarine, in jurul Asiei. Inainte de aceste investitii, gigantii IT foloseau conexiuni inchiriate de la furnizorii traditionali, care controlau cantitatea de date trimisa pe retea si, in anumite momente, puteau "inchide robinetul" atunci cand conexiunea era suprasolicitata.
Cu noile conexiuni proprii, companiile se pot orienta spre a oferi servicii mai rapide, la costuri mai mici.