Cluj-Napoca devine treptat primul smart-city din Romania. Seria de aplicatii care le usureaza viata locuitorilor
Cluj-Napoca, acest ''Sillicon Valley'' al Romaniei, devine treptat, primul "smart-city", din tara. Autoritatile locale au colaborat cu firmele de IT si au dezvoltat o serie de aplicatii care le usureaza viata locuitorilor.
De exemplu, oamenii nu mai trebuie sa se deplaseze pana la registratura primariei pentru a semnala o problema, ci o anunta direct de pe telefon. Tot cu un singur click, soferii gasesc locurile de parcare disponibile.
In mai putin de un minut, acest tanar s-a plans autoritatilor de lipsa locurilor de parcare de pe acest bulevard din oras. A folosit aplicatia "MyCluj", lansata de cateva zile de Primarie. "Se trece peste birocratia de a depune o plangere, de a deschide o sesizare, usureaza foarte mult contactul cu departamentele primariei."
Pana acum au fost trimise peste 600 de sesizari. Toate nemultumirile ajung pe o harta interactiva, iar reclamantii pot urmari in timp real daca sesizarea lor a primit sau nu un raspuns. Daca oamenii trimit si fotografii, atunci problema lor are sanse mai mari sa fie rezolvata mai repede.
Purtator de cuvant Primaria Cluj-Napoca:"Din fotografia trimisa de doamna ne dam seama ca acea parte e deteriorata din monument, iar colegii mei au plecat deja pe teren."
Purtator de cuvant Primaria Cluj-Napoca: "S-au simplificat, intre 5 si 7 zile, in functie de problema se reduce prin aceasta comunicare directa."
Soferii beneficiaza si ei de aplicatia "Cluj Parking". Nu mai cauta astfel zeci de minute parcari unde sa isi lase masinile. Daca intra pe aplicatie pot afla in timp real locurile libere din parkingurile din oras.
Tot de pe telefon pot fi facute acum programari la bazele sportive publice.
Product manager aplicatie: "La ora 10 -11 seara nu mai are nimeni cine sa iti raspunda sa iti ia rezervarea si atunci intr-un minut ti-ai facut o programare, am economisit angajarea catorva persoane."
Firmele mari de IT din oras au realizat aplicatiile si le-au oferit gratuit autoritatilor.
Ddirector executiv Cluj IT Cluster:"Urgenta implementarii unor solutii care sa ne usureze viata tuturor a facut ca primaria sa apeleze la aceasta metoda."
Specialistii au creat insa mult mai multe lucruri utile inclusiv pentru turisti. De pe telefon, acestia pot afla ce merita sa viziteze, unde sunt barurile si restaurantele interesante, campusurile universitare sau spitalele.