Analiza iLikeIT despre evolutia jocurilor electronice. Vom vedea Counter-Strike sau League of Legends, candva, la Olimpiade?
Este mare lucru, astazi, sa mai aduci tineri pe stadioane. Nu cu japca si pomeni electorale, la mitinguri cu strigaturi, ci sa urmareasca o competitie sportiva.
Multe discipline, altadata populare, pierd constant fani.
In America, spre exemplu, baseball-ul moare incet, dar sigur. E prea lent pentru pustimea nascuta in era internetului. Dar sa nu incepem discutia si despre fotbalul romanesc... N-ai cu cine.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Insa, unde unul pierde, altul castiga. Sporturile electronice sunt un fenomen in crestere.
Dota 2 The International, de exemplu, a devenit un fel de super-competitie. Counter-Strike ramane pe val, desi e jucat de la inceputul secolului 21. Sute de milioane de fani se uita la meciuri, iar jucatorii nu se bat pe capace de suc.
La DOTA s-au dat premii de 21 de milioane de dolari, anul acesta, iar 9 premii au luat doar castigatorii!
Este dublu fata de recompensele de la turneul de tenis de la Wimbledon, ca sa va faceti o idee. Avem, iata, de-a face cu o generatie de sportivi...altfel. Care usor, usor, cauta recunoastere si devin vedete.
Ce sanse sunt sa vedem, la o viitoare Olimpiada, o intrecere de asemenea gen? Incercam sa aflam in cele ce urmeaza cu ajutorul unui gamer-jurnalist-vlogger-comentator de la noi din ograda: Marian Andrei.
Peste 200 de milioane de oameni urmaresc, anual, atleti digitali, luptand pe calculatoare ori console. Miza: premii de cateva zeci de milioane de dolari.
Iata echipa Romaniei de DOTA 2. In ianuarie, vor merge la World Electronic Sports Games, in Shanghai. Premii totale: 1,5 milioane de dolari. Banii vin de la Alibaba, celebrul retailer online din China.
Pentru cei mai putin avizati, DOTA 2 pare un joc de sah... cu grafica mai buna. Castiga echipa care distruge baza adversarului. Se joaca 5 la 5. Fiecare jucator controleaza un erou, dintr-un total de 112. Fiecare cu 4 puteri diferite. Pe care trebuie sa le inveti foarte bine.
Apoi sunt alte zeci de obiecte care te ajuta, pe parcurs. Matematic vorbind, sunt miliarde de posibilitati pe aceleasii linii de atac. Doar inteligenta decide soarta disputei...
Andra Ciubotaru, dotablast.com: "O echipa de cercetare de la Stanford University, de exemplu, dupa un studiu care a durat un deceniu, a concluzionat ca Dota2 este cel mai dificil joc pe calculator, care depaseste bariera cognitiva, ceea ce inseamna ca teoretic este atat de dificil incat nu ar putea sa fie nici macar urmarit."
Pentru multi, e probabil absurd sa consideri statul la calculator un sport. Si... intr-adevar, nu poti sa compari League of Legends ori DOTA 2 cu fotbalul. Veti observa insa trasaturi asemanatoare: talent, dedicatie si munca de ambele parti. Spirit de competitie. Fani. Public larg.
Counter-Strike: Global Offensive. Sute de mii de oameni il joaca lunar. Alte milioane urmaresc competitiile, pe net. Fnatic, NIP, Virtus.Pro ori SK Gaming. Echivalentul unei grupe Champions League formate din Real Madrid, Barcelona, Bayern si Manchester City.
E-league este una dintre intrecerile de top. Transmisa, pe TV, de canalul american TBS, printre de meciuri de baseball, Family Guy si The Big Bang Theory. Si lunea, de la zece seara, pe sport.ro!!!
KennyS este considerat cel mai bune sniper din lume...in Counter Strike. Am stat de vorba cu el la ultimul DreamHack, in Bucuresti: "Ma simt iubit. Publicul ovationeaza pentru mine. Ma face fericit. Vreau sa le multumesc tuturor fanilor. Iau asta ca pe un premiu pentru munca mea."
Iata ca si-n lumea lor parerile sunt impartite.
Crane: "Daca Darts e sport, atunci si ce fac eu este. Dar e o diferenta mare intre ce consider eu sport, adica activitate fizica intensa si ce fac eu."
Scenariul se poate desfasura pe doua directii. Unu: e suficient ca anumite tari sa recunoasca jocurile electronice drept sport traditional. Restul... vor face la fel cand audienta va manifesta deschidere pentru spectacol. Se va deschide, astfel, portita... monetizarii.
La noi, Ministerul Tineretului si Sportului a respins, deocamdata, cererea de recunoastere a sporturilor electronice, pe motiv ca nu exista elementul...miscare.
Doi. Evolutie. Incepem sa intelegem ca e loc si pentru astfel de competitii. Pana la urma, si aici, e un joc al mintii dus la un alt nivel. Combinat si cu timpi de reactie extraterestri.
Sebastian Honciuc, PGL: "Vine o generatie noua, care doar asta o sa vada".
Vom vedea Counter-Strike sau League of Legends, candva, la Olimpiade? Greu de raspuns.
Urmarim, vorba cuiva, cu interes ce se va intampla la Tokyo, in 2020, dupa audientele mai putin grozave de la Londra si Rio.
Puse in ecuatie cu investitiile colosale...nu prea au dat cu plus.
Sursa: Pro TV
Etichete: ilikeit, marian andrei, jocuri, league of legends, george buhnici, counter strike,
Dată publicare:
04-11-2016 14:28