Acum 11 ani Mark Zuckerberg a dat acest interviu pentru o televiziune americana. Cum arata atunci thefacebook.com
In data de 28 aprilie, acum 11 ani, Mark Zuckerberg era inca student la Universitatea Harvard. Facebook de abia se lansase si purta numele de "thefacebook.com", iar Zuckerberg povestea in direct pentru CNBC care sunt planurile lui de viitor.
4 februarie 2004, o camera de camin a Universitatii Harvard. Este locul in care incepe povestea Facebook, cea mai mare si mai populara retea de socializare din lume. Initial s-a numit thefacebook.com si putea fi accesata numai de studentii Harvard. Urmeaza apoi extinderea spre alte universitati si intr-un final lansarea mondiala a Facebook-ului pe care il stim cu totii.
Ideea nu avea cum sa dea gres. Un site despre oameni care uneste oameni cu oameni. Initial Mark Zuckerberg spunea ca spera la cel mult 500 de profile. Acum reteaua de socializare are peste 1,44 de miliarde de useri activi in fiecare luna.
Intrebat in direct la emisiunea "Bullseye" a postului american de televiziune CNBC cum vede viitorul site-ului, fondatorul Facebook era rezervat, insa sigur pe vorbele sale: "Este greu de spus. Cand l-am lansat speram la 400-500 de oameni. Harvard nu avea un facebook, asa ca acesta este golul pe care incercam sa-l umplem. Acum are 100.000 de profile, asa ca cine stie ce urmeaza. Speram ca pana la toamna sa avem mai multe universitati, poate 100-200, iar de aici vom lansa mai multe aplicatii care sa-i determine pe oameni sa se intoarca pe site. Poate putem sa facem ceva cool".
Este usor de presupus ca nici macar Mark Zuckerberg nu a putut prezice sau macar spera la un viitor atat de stralucit, insa intr-o lume in care tehnologia a devenit moda, iar telefoanele mobile inteligente se gasesc in buzunarele tuturor, succesul Facebook nu ar trebui sa socheze pe nimeni.
11 years ago today, someone named Mark Zuckerberg appeared on CNBC to discuss a social network that had 100,000 users.
Posted by CNBC on Tuesday, April 28, 2015
"Conecteaza oamenii din universitati prin retelele sociale de acolo. Te inscrii, iti faci un profil pe baza unor intrebari si oferind niste informatii ca, de exemplu, specializarea de la facultate, date de contact ca numarul de telefon, userul pentru mesaje instant, orice vrei sa spui: interese, ce carti iti plac si, cel mai important, cine sunt prietenii tai. Apoi poti sa navighezi, sa vezi ce prieteni au oamenii, sa vezi cum se descriu si sa afli niste informatii despre oameni", este ideea simpla de la care a plecat Mark Zuckerberg si care a cucerit peste un miliard de oameni.