Trece Dunarea pe la noi, ce facem cu ea? Turism nu suntem in stare

×
Codul embed a fost copiat

In timp ce pe la noi prin porturile pline de gunoaie trec doar barje ruginite, ungurii, de pilda, au avut in 2009 o jumatate de milion de turisti in croaziera pe Dunare.


Anul acesta, 98.000 de straini, in special nemti, au ales sa calatoreasca pe Dunare pana in tara noastra. Au fost cu 10% mai putini ca in 2008. Din ce motive?

"Tarifele navelor sunt foarte ridicate, plus tarifele de acostare, taxele de pasager, ceea ce a facut ca oamenii sa mute, fata de anul trecut, 60 de croaziere pe partea ucraineana a Dunarii", a explicat Gheorghe Marginean, administrator de agentie de turism.

Taxele de la noi sunt cu 40% peste cele din Sebia, o alta tara dunareana care anul trecut a atras 150.000 de vizitatori. Pe langa faptul ca avem pretentii, nici porturile noastre nu arata spectaculos.

"In jurul pontoanelor, cateva cafenele sau terase. Pasagerii, dupa ce stau o zi intreaga in barca, uneori vor sa iasa si vor sa cumpere ceva", a spus Robert Weinberger, capitan de croaziere.

Citește și
Schi
Sinaia, singura statiune din tara cu partii de schi la standarde europene
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Pe scurt, desi nemtii, austriecii sau americanii dau si 1.200 de euro pentru o croaziera, nu au cu ce sa isi bucure ochii in afara Deltei Dunarii.

Orasele in care exista porturi, ca Tulcea sau Turnu Severin, nu sunt dintre cele mai atragatoare, iar ca sa ii urci pe oameni in autocar si sa ii duci la Bucuresti sau Constanta apar alte complicatii.

Cu alte cuvinte, depinde doar de noi daca mai vrem sau nu sa facem niste bani din turism, domeniu care oricum a suferit din plin in acest an de criza.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Revelionul 2010, vandut in proportie de 70%. Unde mai sunt locuri libere?
Revelionul 2010, vandut in proportie de 70%. Unde mai sunt locuri libere?

In aceasta saptamana se vand ultimele locuri ieftine pentru des­tinaţtiile externe, dar si pentru cele din tara.

Sinaia, singura statiune din tara cu partii de schi la standarde europene
Sinaia, singura statiune din tara cu partii de schi la standarde europene

Sinaia va fi anul acesta statiunea cu cele mai sigure partii de schi de pe Valea Prahovei. Inca de la primii fulgi de nea, toate partiile de altitudine din Bucegi vor fi balizate si asigurate cu plasa de protectie.

2009, cel mai prost an din ultimii 50 in materie de turism
2009, cel mai prost an din ultimii 50 in materie de turism

Cei cu astfel de afaceri, au pierdut un milion de turisti, iar incasarile sunt la pamant. Cel mai tare au plans dupa oaspeti hotelierii din Europa Centrala si de Est. La noi, piata a scazut direct cu 30% intr-un singur an.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.