Trece Dunarea pe la noi, ce facem cu ea? Turism nu suntem in stare
In timp ce pe la noi prin porturile pline de gunoaie trec doar barje ruginite, ungurii, de pilda, au avut in 2009 o jumatate de milion de turisti in croaziera pe Dunare.
Anul acesta, 98.000 de straini, in special nemti, au ales sa calatoreasca pe Dunare pana in tara noastra. Au fost cu 10% mai putini ca in 2008. Din ce motive?
"Tarifele navelor sunt foarte ridicate, plus tarifele de acostare, taxele de pasager, ceea ce a facut ca oamenii sa mute, fata de anul trecut, 60 de croaziere pe partea ucraineana a Dunarii", a explicat Gheorghe Marginean, administrator de agentie de turism.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Taxele de la noi sunt cu 40% peste cele din Sebia, o alta tara dunareana care anul trecut a atras 150.000 de vizitatori. Pe langa faptul ca avem pretentii, nici porturile noastre nu arata spectaculos.
"In jurul pontoanelor, cateva cafenele sau terase. Pasagerii, dupa ce stau o zi intreaga in barca, uneori vor sa iasa si vor sa cumpere ceva", a spus Robert Weinberger, capitan de croaziere.
Pe scurt, desi nemtii, austriecii sau americanii dau si 1.200 de euro pentru o croaziera, nu au cu ce sa isi bucure ochii in afara Deltei Dunarii.
Orasele in care exista porturi, ca Tulcea sau Turnu Severin, nu sunt dintre cele mai atragatoare, iar ca sa ii urci pe oameni in autocar si sa ii duci la Bucuresti sau Constanta apar alte complicatii.
Cu alte cuvinte, depinde doar de noi daca mai vrem sau nu sa facem niste bani din turism, domeniu care oricum a suferit din plin in acest an de criza.