Portretul bloggerului roman: barbat, pana in 44 de ani, cu facultate
Blogosfera romaneasca a fost pusa la raport. Primul studiu complex despre acest fenomen a fost realizat anul trecut iar acum isi dezvaluie rezultatele publicului larg. Din el aflam cine sunt bloggerii, despre ce scriu si cati bani castiga.
Daca e sa facem un profil al bloggerului roman, acesta ar arata in felul urmator: locuieste in Bucuresti, este barbat, are varsta cuprinsa intre 18 si 44 de ani, a terminat o facutate si a inceput sa scrie pe blog candva dupa 2007.
Interesant este ca 69% dintre bloggeri sunt de sex masculin, blogosfera feminina avand o acoperire deloc timida, fiind reprezentata de 31% din totalul bloggerilor romani.
Aceste concluzii sunt cuprinse in studiul BR 2009, realizat pe refresh.ro, blog de specialitate administrat de Constantin Cocioaba.
La studiu au participant 720 de bloggeri. Dintre acestia 10% spun ca au inceput sa scrie pe blog inainte de 2006. Cel mai prolifica an pentru cresterea in volum a blogosferei a fost 2008 cand peste 30% si-au lansat un blog. Ar mai fi de retinut ca 19% dintre “proprietarii” de blog din Romania dedica peste 3 ore zilnic blogging-ului.
Ce scriu bloggerii pe bloguri? Politica, monden, diverse
76% dintre respondenti sunt de parere ca subiectele politice au avut cel mai mare impact in blogosfera (2009 a fost un an electoral pentru Romania), urmate de mondenitati (39%), new-media si divertisment, fiecare cu 31% dintre raspunsuri. La polul opus s-au situat subiectele din turism si religie, amadoua masurand doar 4% dintre raspunsuri.
Aproape un sfert dintre bloggeri scriu in fiecare zi, iar 62% dintre ei publica informatii despre branduri si produsele sau serviciile oferite de companii.
Ce retele sociale au folosit bloggerii din Romania in 2009?
Cu 76% dintre raspunsuri, twitter.com se afla pe primul loc in topul retelelor sociale preferate de bloggerii intervievati in cadrul studiului BR 2009. Pe urmatoarele locuri se afla facebook.com (70%), hi5.com (36%), linkedin.com (33%) si deviantart.com (13%).
Ce este succesul pentru un blogger?
Acel ceva dat de catre numarul de comentarii primite (54%), traficul blogului (52%) si pozitia intr-unul din topurile de trafic sau influenta (44%).
La mica departare de acestea, 42% dintre bloggerii respondenti au considerat ca succesul consta si in numarul de abonati prin RSS, precum si in reactiile/discutiile generate de catre blogurile lor in offline.