Internet la inaltime! Cum vor companiile aeriene sa atraga clientii
Desi pana acum parea putin probabil sa beneficiem de o conexiune la internet in timpul calatoriei cu avionul, iata ca acum serviciul Wi-Fi a devenit unul dintre punctele forte de atragere a clientilor pe timp de criza.
Multe dintre companiile aeriene americane au inceput sa introduca conexiunea la internet printre serviciile oferite in timpul zborului, insa nu toate aeronavele beneficiaza de asta.
"Pana la urma, ce folos ca o companie are 500 de avioane cu Wi-Fi, daca al tau nu este unul dintre ele", scrie ABC News, care a discutat cu firmele care opereaza in Statele Unite, in incercarea de a afla care sunt serviciile oferite la bordul aeronavelor si preturile percepute. Din pacate, niciuna dintre acestea nu a mentionat ca intentioneaza sa permita utilizarea telefoanelor mobile in timpul zborurilor.
Astfel, respectivele companii aeriene pun la dispozitie internet wireless prin serviciul Gogo, oferit de AirCells. Utilizatorii trebuie sa isi creeze un cont la adresa www.gogoinflight.com si pot naviga apoi pe internet, folosind laptop-urile, iPhone-urile sau anumite modele BlackBerry.
Spre exemplu, pentru BlackBerry si iPhone, pretul este de 7,95 dolari in cazul zborurilor mai lungi de o ora si jumatate. Pentru toate dispozitivele, pretul este de 5.95 dolari daca durata cursei este mai mica de o ora si jumatate, 9.95 dolari - intre o ora si jumatate si trei ore si 12.95 dolari pentru un singur zbor mai lung de trei ore. Un abonament de 24 de ore, pentru o singura linie aeriana costa 12.95 dolari, iar pentru un permis lunar clientul trebuie sa lateasca 49.95 de dolari.
Principalele dezavantaje sunt faptul ca Gogo blocheaza anumite site-uri, pe care le considera "nepotrivite", iar in timpul zborurilor deasupra Canadei, exista intreruperi ale conexiunii.