Relu Fenechiu, la "Dupa 20 de ani", despre trenul low-cost spre mare si metroul Drumul Taberei
CFR SA este cea mai importanta companie din portofoliul Ministerului Transporturilor, a declarat ministrul de resort, Relu Fenechiu, la "Dupa 20 de ani".
Emisiunea poate fi urmarita integral pe Voyo.ro
Introducerea unor curse de tren low-cost, calatorii de doar doua ore cu Rapidul pana la mare de 1 Mai, motivele respingerii planului de administrare al managerilor privati de la CFR SA si finantarea magistralei V de metrou Drumul Taberei-Universitate din fonduri europene sunt doar cateva dintre temele de discutie abordate de ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, la "Dupa 20 de ani".
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Seful Transporturilor a mai vorbit despre privatizarea CFR Marfa, despre posibilitatea unei noi prelungiri a acordului cu FMI, precum si despre cele mai importante proiecte din portofoliul ministerului pe care il conduce.
"Pesedinta CA a CFR Calatori, doamna Alexandra Gatej, a venit cu o idee si mi-a placut foarte mult si se vede foarte clar ca experienta din managementul privat o ajuta, aceea de a face un program sa mergi cu 10 lei la mare. Poate exagerat cu 10 lei. Un gen de low-cost. Asta mi-a spus, ca va incerca sa studieze politicile de low-cost din aviatie si sa vedem daca nu putem implementa o politica de low-cost si in transportul de calatori", a precizat ministrul Transporturilor, adaugand ca "daca suntem corecti cu noi, e cam low-cost, ar trebui sa fie low-cost transportul nostru de calatori", a declarat Fenechiu.
Ministrul Fenechiu - trenurile Rapid isi vor relua circulatia pe ruta Bucuresti-Constanta pana in luna mai
Intrebat daca de 1 Mai bucurestenii vor face doua ore pana la mare, ministrul a precizat ca se va gandi la aceasta varianta care este fezabila.
Trenurile Rapid pe traseul Bucuresti-Constanta au fost anulate la inceputul lunii februarie din cauza intarzierilor consemnate pe fondul furturilor de la calea ferata.
Pentru a remedia problema, Transporturile au precizat ca vor include traseul pe lista obiectivelor strategice de interes national astfel incat ruta sa poata fi pazita de Jandarmerie.
"Saptamana viitoare va fi functional contractul cu Jandarmeria. (...) Nu pot sa va spun acum de 1 mai. Eu am dat target luna mai. Mi-ati dat acum un subiect la care ma voi gandi, sa facem tot posibilul sa decalam orice termen sa rezolvam la sfarsitul lunii aprilie. E fezabil", a precizat ministrul.
"Oamenii plateau bilet de cursa rapida si mergeau cu o cursa mai inceata decat un Personal. V-am spus atunci (in luna februarie n.r.) ca voi cere ajutorul Jandarmeriei pentru rezolvarea problemei care sta la baza acestei viteze mici si anume faptul ca se fura componente de pe calea ferata. Acesta este motivul pentru care se merge incet. Nu vreau sa caut vinovatii, vreau sa rezolv problema si am promis atunci, daca va amintiti, ca in mai vom avea din nou trenul Rapid pe linia Bucuresti-Constanta si ca va face doua ore", a adaugat Fenechiu.
Motivele respingerii planului de administrare al CFR SA Ministrul Transporturilor Relu Fenechiu a detaliat la emisiunea "Dupa 20 de ani", motivele care au dus la respingerea planului de administrare al companiei de infrastructura feroviara CFR SA si implicit la demiterea conducerii numita la inceputul anului, in urma recrutarii unor profesionisti din mediul privat.
"Vreau doar sa va spun ca de la acest plan as fi asteptat mai multe obiective concrete si cu termene de realizare. Vreau sa va spun ca in acest plan, de exemplu, nu se vorbea absolut nimic despre fondurile europene din perioada 2014-2020 si despre directiile in care putem sa folosim aceste fonduri. Vreau sa va spun ca in acest plan de administrare nu se vorbea nimic despre modul in care putem face restructurare la CFR SA. Se spunea doar ca vor fi disponibilizati 6.000 de oameni. Punct. Vreau sa va spun ca in acest plan nu se vorbea nimic despre Gara de Nord si vreau sa va spun ca sunt multe de spus", a explicat Fenechiu.
Ministrul a adaugat ca isi asuma decizia demiterii conducerii, dar si ca CFR SA este cea mai valoroasa companie din subordinea sa.
"Consider ca astazi, CFR SA este cea mai importanta companie din portofoliul Ministerului Transporturilor si de performanta acestei companii depinde, daca vreti, performanta mandatului meu", a spus Fenechiu.
Ministrul a precizat ca privatizarea CFR Marfa a fost o cerinta imperativa a creditorilor internationali. O amanare a vanzarii pachetului majoritar ar fi putut insemna atat penalitati la fonduri cat si o suspendare a acordului de tip stand-by semnat cu Fondul Monetar International.
"(Privatizarea CFR Marfa n.r.) a fost o cerinta imperativa. In conditiile in care nu rezolv aceasta problema pana in luna mai, nu putem prelungi acordul stand-by cu FMI. A fost radicala. (...) Am avut discutii, as putea sa le spun chair dure, cu ei, pe aceasta tema si n-am avut nicio sansa (de a evita privatizarea n.r.). Nu numai asta, exista si la Comisia Europeana niste penalizari care se pot pune pe fondurile europene. Dupa cum stiti eram amenintati si cu pierderea a 10% din fonduri in cazul nerealizarii acestei chestiuni", a declarat Fenechiu, la emisiunea "Dupa 20 de ani".
Ministrul sustine ca in urma negocierilor a reusit sa obtina o privatizare partiala.
"Am mai rezolvat o problema. Pozitia lor initiala a fost privatizare totala, in schimb am reusit, prin ceea ce am facut din punct de vedere financiar si legal, legislativ, sa vindem doar 51% din companie, ceea ce inseamna de fapt o asociere, nu inseamna o vanzare totala", a precizat Fenechiu care a aratat ca mai multe companii si-au exprimat interesul pentru achizitionarea pachetului majoritar CFR Marfa.
Seful Transporturilor a precizat ca datoriile CFR Marfa se ridica la 2,3 miliarde de lei, activele companiei fiind evaluate la circa 1,3 miliarde de lei.
Magistrala V Drumul Taberei-Universitate ar putea finantata din fonduri europene
Finantarea Magistralei V de metrou pe traseul Drumul Taberei-Universitate ar putea fi asigurata din fonduri europene, tronsonul urmand a fi gata in 2016, a anuntat Relu Fenechiu.
"Pot sa va spun cu bucurie ca Comisia Europeana ne-a dat un acord de principiu pentru introducerea metroului in axele de finantare europeana pentru perioada 2007-2013. La sfarsitul saptamani (trecute n.r.) voi merge la Bruxelles unde ma voi intalni cu comisarul Hahn si cu comisarul Siim Kallas si vom stabili foarte clar daca aceste lucruri se vor intampla. Eu sper ca se vor intampla si in conditiile in care vom avea bani europeni vom putea sa continuam lucrarile la foc continuu si poate sa chiar termina pana in 2016 magistrala V", a declarat Fenechiu.
Ministrul a precizat ca in absenta fondurilor comunitare, posibilitatile de finantare a tronsonului sunt limitate, fiind vorba despre peste 2 miliarde de euro.
Fenechiu: Niciun hot nu spune ca a comis o fapta; exista si oameni nevinovati care ajung in instanta
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat ca este convins ca sentinta in dosarul sau ii va fi favorabila si, intrebat daca a comis faptele de care este acuzat, a afirmat ca "niciun hot nu spune ca a comis o fapta", iar in instante ajung si oameni nevinovati.
"Acum stiti ce se intampla? Niciun hot nu spune ca a comis o fapta. Niciun infractor nu spune ca a comis o fapta. Cred ca nici nu are sens sa ma intrebati. Important este sa asteptam decizia instantei. Eu le multumesc celor care au in continuare incredere in mine, pentru ca pana la urma exista si oameni nevinovati care ajung in instante", a spus Fenechiu, la emisiunea "Dupa 20 de ani".
El a aratat ca in cazul in care va fi gasit vinovat va pleca din Guvern, dar este convins ca sentinta ii va fi favorabila. Totodata, ministrul Transporturilor a afirmat ca pana in prezent premierul nu i-a solicitat niciodata demisia.
"Nu mi-a solicitat premierul Ponta niciodata demisia, pentru ca daca un premier iti solicita demisia, nu ai alternative, trebuie sa ti-o dai. Pot mai mult decat atat sa va spun ca eu cu Victor Ponta nu putem spune ca am fost foarte buni prieteni, nici nu ne-am inteles foarte bine, dar spre placuta mea surprindere, de cand sunt membru al Guvernului, am o colaborare as putea sa-i spun impecabila cu Victor Ponta si nu am sa-i reprosez absolut nimic. Dimpotriva, a fost in spatele meu si m-a ajutat in orice situatie in care am avut nevoie de ajutor", a adaugat Fenechiu.
Fenechiu a fost trimis in judecata de procurorii DNA anul trecut, in dosarul cunoscut ca "Transformatorul", pentru complicitate la abuz in serviciu in forma calificata si continuata, fapte care ar fi fost comise in perioada in care a fost actionar sau administrator la firmele Fene Grup, La Rocca Iasi si Tehnorom Iasi.
Sursa: Pro TV
Etichete: CFR, ministrul transporturilor, relu fenechiu,
Dată publicare:
19-04-2013 15:36