Transformarea digitală a instituțiilor publice, doar pe hârtie. Care este realitatea din birouri

×
Codul embed a fost copiat

Autoritățile supun dezbaterii publice proiectul prin care se urmărește implementarea inteligenței artificiale în instituțiile statului.

Pe hârtie se vorbește despre tehnologie de stocare și criptare a datelor publice și chiar despre funcționari înlocuiți de softuri inteligente. Realitatea din birouri este însă cu totul alta, iar dosarul cu șină rămâne în capul listei de documente pe care ni le cer funcționarii.

Deși ''Direcția pentru Asistență Socială și Protecția Copilului'' din Sectorul 1 al Capitalei are adrese de e-mail unde se pot face solicitări și trimite diverse documente, în unele situații oamenii sunt nevoiți să meargă fizic cu actele la ghișeu. Iată cum se procedează pentru obținerea unui loc de parcare pentru o persoană cu handicap.

Funcționar: ”Faceți o cerere, dar musai, musai trebuie să aveți și poza băiatului. Pe internet puteți trimite doar cererea. Musai fotografia trebuie să o capsați, deci nu se poate printa online, clar.”

Reporter: ”Nu mai are niciun rost să o completez online dacă tot trebuie să vin.”

Citește și
Guvernul vrea să desființeze birocrația. Va fi creat un ghișeu național online unic
Guvernul vrea să desființeze birocrația. Va fi creat un ghișeu național online unic
Putin are un plan de împărțire a Ucrainei care implică și România și i-l va propune lui Trump

Funcționar: ”De completat puteți să o completați online, dar efectiv nu o puteți depune, pentru că nu aveți poză.”

La Biroul pentru Evaluarea Persoanelor cu Handicap, unde se obțin indemnizații, aceeași poveste.

Reporter: ”Deci 12 hârtii ar trebui. Și vi le pot trimite pe o adresă de mail?”

Funcționar: ”Puteți să trimiteți pe mail, dar este o consumare de hârtie inutilă, părerea mea. Chiar dacă trimiteți prin e-mail, trebuie să veniți cu certificatul de naștere, cu buletinul, cu aia, cu aia...adică o luăm de la capăt.”

Nu uitați de dosarul cu șină. Reprezentanții direcției recunosc că cetățeanul este în continuare pus pe drumuri, însă spun că au în derulare mai multe proiecte pentru digitalizare.

Florica Cherecheș, președintele Autorității Naționale pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copiilor și Adopții: ''Ne-am dori și noi să limităm cât putem interacțiunea cu persoana, să nu mai punem oamenii pe drumuri când avem atâtea...adică printr-un WhatsApp poți să transmiți o poză, un document, orice.”

Ce nu știe multă lume este că de anul trecut există o ordonanță care obligă instituțiile să primească solicitările și actele online. Dacă sunteți plimbați cu hârtiile de la un birou la altul, puteți să faceți o sesizare la Asociația pentru Digitalizarea României.

Octavian Oprea, vice-președintele Autorității pentru Digitalizarea României''Fiecare instituție publică din România este obligată să accepte înscrisuri în format electronic, fără a mai solicita o dublare a acelor înscrisuri în format fizic, iar instituția nu numai că ar fi fost obligată să vă primească acea solicitare, ci este obligată să vă răspundă tot în format electronic.”

Autoritatea pentru Digitalizarea României a demarat un proiect în încercarea de a afla care este gradul de tehnologizare din instituțiile publice. În paralel este în dezbatere publică și proiectul de folosire a inteligenței artificiale în aceleași instituții publice.

Costă aproape 17,5 milioane de lei, din care peste 14,5 milioane sunt din fonduri europene.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Reacția lui Gică Hagi după conflictul dintre Denis Alibec și Mircea Lucescu! Mesajul către jucătorul său
Citește și...
Digitalizarea firmelor din România, cu până la trei ani mai rapidă pe fondul pandemiei decât s-a estimat
Digitalizarea firmelor din România, cu până la trei ani mai rapidă pe fondul pandemiei decât s-a estimat

Ultimul an a accelerat digitalizarea firmelor din ţara noastră şi a devansat cu doi sau trei ani planurile iniţiale ale managerilor, potrivit unui studiu Price Waterhouse Cooper.

Guvernul vrea să desființeze birocrația. Va fi creat un ghișeu național online unic
Guvernul vrea să desființeze birocrația. Va fi creat un ghișeu național online unic

Aproape două miliarde și jumătate de euro ar urma să fie investiți în următorii 10 ani în digitalizarea serviciilor publice. Guvernul și-a propus să desființeze birocrația.

Dispare dosarul cu șină până la sfârșitul anului, crede premierul Florin Cîțu
Dispare dosarul cu șină până la sfârșitul anului, crede premierul Florin Cîțu

Dosarul cu șină, emblematic pentru birocrația românească, va fi eliminat înainte de sfârșitul anului, crede premierul Florin Cîțu. Digitalizarea este implementată rapid, a precizat prim-ministrul.

Românii vor avea carduri electronice de identitate. Ce se întâmplă cu cei care nu vor
Românii vor avea carduri electronice de identitate. Ce se întâmplă cu cei care nu vor "buletin cu cip"

Din august ne vom putea schimba cartea de identitate cu un card electronic. Guvernul a adoptat în ședința de miercuri seară hotărârea care stabilește forma și conținutul noului act de identitate.

Recomandări
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta
Prima zăpadă abundentă a provocat haos în România. TIR-uri blocate pe DN1. Nici utilajele de deszăpezire n-au putut înainta

Prima ninsoare serioasă din acest sezon a provocat haos pe drumurile din țară și pe calea ferată. Cele mai mari probleme au fost pe Drumul Național 1, unde, joi înainte de răsărit, un TIR a intrat într-un parapet la Bușteni, blocând complet circulația.

BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui

BEC pentru alegerea preşedintelui României a decis înlăturarea materialelor de propagandă electorală din mediul online care îl ilustrează pe candidatul independent Călin Georgescu şi nu conţin codul de identificare al mandatarului financiar.

Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”
Ministrul Digitalizării: „Nu se pune problema desfiinţării de oficii poştale. Îi sugerez dlui director să cântărească bine”

Ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, a afirmat că nu se pune problema desfiinţării unor oficii poştale, aşa cum anunţase directorul Poştei Române.