Studiu: Consumul a trei - patru cafele pe zi, beneficiu pentru sănătate

61892386

Persoanele care consumă trei - patru cești de cafea pe zi au mai mult de câștigat din punct de vedere al sănătății, astfel că prezintă riscuri mai mici de deces prematur și boli cardiace decât cei care se abțin.

Consumul de cafea este legat, de asemenea, de un risc mai scăzut de diabet, boli de ficat, demență și unele tipuri de cancer, susțin oamenii de știință, care au analizat peste 200 de studii anterioare, informează Reuters, citat de Agerpres.

Trei sau patru cești de cafea pe zi reprezintă un beneficiu pentru sănătate, susțin oamenii de știință, cu excepția femeilor care sunt însărcinate sau care prezintă un risc ridicat de fracturi.

Cafeaua este una dintre băuturile cele mai consumate la nivel mondial. Pentru a-i înțelege mai bine efectele asupra sănătății, Robin Poole, specialistă în sănătate publică la Universitatea Southampton, a condus o echipă de cercetări care a efectuat o „analiză umbrelă" a 201 de studii care au la bază cercetări fundamentate pe observație și 17 studii bazate pe studii clinice în mai multe țări.

„A bea cafea pare un lucru sigur în cadrul rutinelor obișnuite de consum", este concluzia la care a ajuns echipa condusă de Poole, publicată miercuri în British Medical Journal (BMJ) miercuri seară.

Consumul de cafea este legat de un risc mai scăzut de deces din toate cauzele, inclusiv boli de inimă. Cea mai mare reducere a riscului relativ de deces prematur se poate observa la persoanele care consumă trei cești pe zi, în comparație cu oamenii care nu consumă cafea.

Consumul a mai mult de trei cești de cafea pe zi nu a fost legat de efecte dăunătoare, dar beneficiile sunt mai puțin pronunțate. Cafeaua a fost asociată și cu un risc mai scăzut pentru mai multe tipuri de cancer, inclusiv cel de prostată, endometrial, hepatic și de piele, precum și pentru diabet de tip 2, gută și litiază biliară.

Echipa lui Poole a precizat că, întrucât analiza sa a inclus în mare parte date provenite din observații, nu pot fi trase concluzii ferme de tip cauză-efect. Concluziile cercetării susțin însă alte studii și cercetări recente privind consumul de cafea, după cum observă oamenii de știință.

Articol recomandat de sport.ro
Viral! Iubita l-a pus într-o postură jenantă chiar la prezentarea oficială
Viral! Iubita l-a pus într-o postură jenantă chiar la prezentarea oficială
Citește și...
VIDEO. Un bărbat a ucis cu mâinile goale un șarpe de un metru, într-un tren

Un bărbat din Indonezia a ajuns viral pe rețelele de socializare, după ce a ucis un șarpe care a alertat pasagerii dintr-un tren.

Primul restaurant pentru nudiști, deschis la Paris. Clienții sunt obligați să își lase hainele la intrare

Primul restaurant pentru nudiști a fost deschis, vineri, la Paris. Inaugurarea localului s-a făcut printr-o cină exclusivistă dedicată Asociaților Nudiștilor din Paris.

Imaginile care au devenit virale: Un câine face flotări cu doi polițiști

Un câine poliţist din Alabama e vedetă pe Internet.

Recomandări
HARTĂ: Eclipsa de Soare din 12 august 2026: la ce oră începe și unde se vede cel mai bine în România evenimentul astronomic

Astăzi, 12 august 2026 are loc cea mai importantă eclipsă de Soare a anului, un fenomen astronomic vizibil parțial și din România, dar care va putea fi admirat în forma sa totală în special din Spania și din regiuni nordice precum Islanda și Groenlanda.

Centrala Nucleară de la Cernavodă va fi oprită joi. „În jurul prânzului vom fi la putere zero şi deconectaţi”

Unitatea 2 de la Centrala Nuclear-Electrică (CNE) Cernavodă va fi închisă începând de joi dimineaţă, a anunţat directorul CNE, Romeo Urjan. El a precizat că măsura a fost luată din cauza nivelului scăzut al Dunării.

Filmul tragediei din Dâmbovița, unde cinci persoane și-au pierdut viața. Cum a provocat tânărul fără permis accidentul

Un tânăr fără permis a provocat un accident rutier în care și-au pierdut viața atât el, cât și alți patru oameni, marți noapte, în județul Dâmbovița.