Muzeul Paradoxului din Stockholm este o experiență inedită pentru vizitatori. „Ne place că este interactiv”
Un muzeu mai puțin obișnuit din capitala suedeză Stockholm și-a făcut un obicei din a-i distra și a-i... zăpăci pe cei care îi trec pragul. Muzeul Paradoxului oferă o experiență inedită cu ajutorul efectelor speciale și al iluziilor optice.
La Muzeul Paradoxului din Stockholm, puține lucruri sunt ceea ce par a fi. La tot pasul, vizitatorii dau peste iluzii optice interactive.
Carolin Ribbe Mårtendal, general manager, Paradox Museum Stockholm: „Ei bine, încercăm să păcălim creierul și să discutăm despre paradoxuri în moduri diferite. Lucrurile pe care le vezi nu sunt întotdeauna ceea ce par a fi. Creierul îți joacă feste. Trebuie să te gândești la ce este adevărat."
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Organizatorii au vrut să creeze un muzeu care să combine distracția cu știința și să ofere, în același timp, cât mai multe imagini spectaculoase pentru rețelele sociale.
Carolin Ribbe Mårtendal, general manager, Paradox Museum Stockholm: „Este o activitate pentru întreaga familie, pentru toți cei care au nevoie să fie din nou copii pentru o vreme. Elevi, tineri, bătrâni, toată lumea este aici să se distreze câteva ore."
Distracția are, bineînțeles, prioritate în fața științei. Dar muzeul încearcă să ofere informații și celor dornici să afle explicația din spatele diverselor iluzii optice.
Evelina Salme, vizitator: „Ne place că este interactiv, căînvățăm fizicăși opticăși e foarte educativ."
Se pare că rețeta este una de succes. Rețeaua Muzeelor Paradoxului s-a răspândit în toată lumea - din Paris în Las Vegas și Shanghai. Din 2022 și până acum, peste 1,5 milioane de oameni s-au bucurat de o astfel de experiență.