Mesajul unei mame către profesoara de matematică: „Nu vreau să-mi mai găsesc fiul plângând”
O scrisoare a unei mame către profesoara de matematică a fiului ei a strânit emoție în mediul online.
Aceasta și-a găsit fiul plângând în urma orei de matematică, așa că a răbufnit în mediul online.
„Nu vreau să-mi mai găsesc fiul plângând, așa cum l-am găsit astăzi după ora dumneavoastră”, a scris Nicoleta pe contul ei de Facebook. Postarea ei a strâns sute de comentarii, pro și contra, dar și sute de distribuiri.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
„Doamna profesoară,
Sunt convinsă că această scrisoare va ajunge într-un final și la dumneavoastră. Sunt mama lui Tedi și vă asigur că în școlile românești sunt mulți de Tedi și multi profesori ca dumneavoastră. Sper ca această scrisoare să nu aibă repercusiuni asupra copilului meu, dar, dacă va avea, să știți că nu voi lăsa lucrurile așa! Înainte de toate eu vreau un copil fericit, nu un copil timorat, vreau să participe cu drag la ore, nu să tremure și să îi fie frică atunci când se apropie ora dumneavoastră.
Îmi pare rău că nu îl pot certa pentru absențele pe care i le-ați pus doar pentru că nu a deschis camera imediat! V-ați gândit că poate nu îi funcționa bine internetul? Sau poate încă nu ieșise din cameră fratele lui, care avea și el ore? Pentru că na, mai sunt și familii care au 2 copii ce stau în aceeași cameră. Dacă dumneavoastră întârziați la oră, vă taie cineva acea oră din salariu? Vă ceartă cineva?
Nu este cel mai bun la matematică, dar este copilul meu și pentru mine contează să fie un copil bun, blând, cinstit, un stâlp de bază al societății într-un domeniu care să îi și placă. Îmi pare rău că nu îl pot „îndopa” cu radicali și ecuații cu n necunoscute, nu îi plac, asta e, iar aici este și vina dumneavoastră pentru că nu ati reușit să îl faceți să îi placă materia pe care o predați. Nu le mai dați teme din materia pe care nu ați predat-o încă! Și dacă din întâmplare (sau nu) o faceți, nu îi mai așteptați „la cotitură” și îi întrebați fix acel lucru și apoi îi criticați că nu au rezolvat singuri, pentru că nu aveau cum. Important este că a avut voință și a fost sprijinit de cineva!
Nu vreau să îmi mai găsesc copilul plângând, așa cum l-am găsit astăzi după ora dumneavoastră!
Asta e, nu toți vor/ vom fi matematicieni, societatea are nevoie și de strungari, constructori sau chiar măturători, și acestea sunt meserii din care se pot câștiga bani cinstiți. Sunt convinsă că și alți părinți gândesc la fel ca mine, dar nu au curajul să v-o spună de teamă – teama că le veți pune note mici copiilor. Știți, asta e răzbunare…
Sistemul nostru de învățământ este oricum greșit și știți și dumneavoastră și mulți alți profesori asta. La ce îi vor folosi adultului de mâine radicalii și ecuațiile sau altele dacă va lucra de exemplu într-un supermarket? Sau va lua drumul străinătății? La nimic, vă spun eu!
Știți cu câtă frică se gândesc elevii de clasa a V-a că le-ați putea fi dumneavoastră profesoară? Și cât răsuflă de ușurați când află că nu veți fi dumneavoastră? Încercați sa rămâneți în inimile acestor copii ca o prietenă, ca o soră mai mare, ca un om care le-a deschis un drum în viață. Dacă ei aleg să nu o ia pe acel drum, dacă nu le place sau se împotmolesc nu e vina dumneavoastră. Își vor aminti însă, cu drag de profa’ de mate…!”
Postarea a strâns sute de comentarii, pro și contra, între care și cele ale unor cadre didactice care acuză sistemul de învățământ existent și care îi spun mamei că astfel de probleme se raportează conducerii școlii, nu online. Totodată, sute de persoane au distribuit postarea acesteia și au felicitat-o pentru curajul de a spune aceste lucruri.