Intituțiile publice, tot mai multe campanii în mediul online: „Ne adresăm în proporție de 70% tinerei generații”
Creşte numărul instituților publice care au început să comunice mai mult și în mediul online.
De la campanii despre colectarea selectivă a deșeurilor, la pagini despre educaţie rutieră sau financiară - sunt din ce în ce mai multe conturi. Ce e drept, unele apărute... într-un târziu. Anumite postări s-au viralizat rapid și au adunat peste 4 milioane de vizualizări.
Parte din campania de informare și educare, pe contul de Tik Tok al Ministerului Mediului - "Reciclăm în România" sunt postate sfaturi despre colectarea separată și inclusiv tutoriale care arată cum să faci decorațiuni din dopuri sau becuri vechi. Bugetul campaniei este de 10 milioane de lei.
Tanczos Barna, Ministrul Mediului: „Ne adresă în proporție de 70% tinerei generații și tocmai de aceea mergem și pe Tik Tok, pe Facebook. Am comandat prima dată un studiu să vedem care este percepția oamenilor despre colectarea selectivă, despre reciclare. Peste 90% spun că au nevoie de mai multă informare."
Cu un cont cu peste 1,4 milioane de aprecieri, Ministerul Afacerilor Interne posteaza filmulețe scurte, fie de la acțiunile poliției, fie cu recomandari.
Autoritatea de Supraveghere Financiară mizează pe educație financiară, iar un newsletter le este trimis regulat celor care vor să afle noutăți de la Ministerul Digitalizării.
Există însă şi cazuri când comunicarea pe aceste canale nu este eficientă.
Matei Psatta, expert în publicitate: „Sunt multe instituții care își fac un cont de facebook pentru că trebuie sau un cont de orice și după aia ori postează niște chestii foarte trecute de vreme și par cumva și mai deconectați de publicul lor. Ar trebui să fii pe un mediu atunci când esti pregătit să faci ceva care are impact și relevanță și în general ca să faci chestia asta ori îți angajezi interni niște oameni care sunt experți la asta, ori lucrezi cu parteneri externi.”
Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei, ANRE, va acorda unei agenții de publicitate, selectate prin licitație, un contract de 10 milioane de lei - pentru a difuza materiale cu privire la drepturile consumatorilor de energie electrică și gaze, precum și procedura de trecere de la un furnizor la altul.