Hainele groase de iarnă, tot mai căutate. Frigul din ultimele zile i-a împins pe oameni spre magazine
Când nimeni nu mai credea, iarna chiar s-a instalat cu zăpadă și frig, drept urmare, bocancii, gecile, fularele și căciulile care nu mai interesau pe nimeni prin decembrie, acum au mare trecere.
Comercianții speră să recupereze din mers și să vândă tot ce au pe stoc, mai ales că, spun ei, iarna aceasta este mai apropiată de normal decât cele din ultimii 3-4 ani.
Frigul din ultimele zile i-a împins pe oameni spre magazinele cu haine călduroase. Cum începutul iernii a fost blând, stocurile au rămas neatinse, așa că au avut pe alese.
Fete: „Eu i-am împlinit visul lui mami, mi-am luat maiou pe sub toate hanoracele și ciorapi și eșarfă nelipsită.”
Reporter: Fără ele nu ieșiți din casă.
Fete: „Nu, chiar nu. Am ajuns și eu la vârsta la care îmi trebuie o geacă mai lungă.”
Băiat: „Confortul termic e mai important, mai ales că și virozele sunt destul de multe în perioada asta. Mai bine să-ți fie cald și să nu te îmbolnăvești decât să fii la modă.”
De altfel, vremea influențează mult vânzarile. O singură zi rece, de exemplu, în mijlocul unei săptămâni calde, crește semnificativ interesul pentru încălțămintea și hainele groase, spun comercianții.
Andrei Chirilă, managerul de marketing al unei platforme online de îmbrăcăminte: „Reacția este aproape instantanee. Începe să plouă, vedem cum oamenii deja se uită după geci și după jachete. Începe să ningă, cu atât mai mult. Ghete, geci și așa mai departe. Deci e vorba chiar de câteva ore de cele mai multe ori. Pe luna ianuarie, luna decembrie vedem creșteri de 20 înspre 30% pentru aceste articole versus anii anteriori.”
Într-un magazin de articole sportive din Capitală, de pildă, mănușile și căciulile au avut cel mai mare succes.
Loredana Popescu, managerul unui magazin de articole sportive: „Ne bucurăm că începutul de an este unul foarte bun. Avem zăpadă, avem pârtii deschise. Adulții, în acest moment, caută încălțăminte impermeabilă, jachetele și produsele de corp foarte mult. Ajută ca un prim strat călduros.”
Managerii confirmă că gerul din această lună le-a salvat vânzările, mai ales că în ultimii trei, patru ani iernile au fost mai mult primăveri.
Mihai Marc, manager magazin: „Din ce aproximez, s-ar putea față de anul trecut vânzările să fi crescut cu 15 la sută. Accesoriile s-au vândut foarte bine, mai ales cele termo, mai ales căciulile care erau mai groase și mai izolate ca să spun așa. După Crăciun și după Revelion într-adevăr s-au făcut niște vânzări foarte bune pentru că au intrat și reducerile.”
Un echipament complet de iarnă, cu bluză groasă, pantaloni, colanți, maiou, geacă, fular, căciulă și bocanci depășește 1.500 de lei.