Explozie a cererii de jucării, cu două luni înainte de Craciun. Care sunt favoritele celor mici
Pandemia care i-a obligat pe părinți să-și țină copiii mai mult acasă a dus la o cerere mai mare de jucării. Fabricile din țară produc în general pentru export, în timp ce comercianții au comandat și cu 40 % mai multe produse.
Au dat comenzile din vreme ca să nu rămână Moș Crăciun cu sacul gol.
În această fabrică de jucării din lemn din județul Brașov se lucrează de zor. Comenzile au crescut cu 25% de anul trecut, iar marfa ajunge aproape în totalitate la export.
Vitalie Bumbu, managerul companiei: ”Statele Unite, UK, Australia, Africa de Sud, Filipine, Taiwan, genul ăsta de țări. Și în Europa predominant Olanda, Germania".
Pentru că sunt multe comenzi, managerul ar mai avea nevoie de încă 16 angajați.
Angajat: ”Pe zi se fac cam 40-50 de piese, iar timpul de realizare a unei piese este de 10-15 minute”.
Și unul dintre cei mai mari distribuitori de jucării din țara noastră, cu 86 magazine, a comandat cu 40% mai multe produse decât anul trecut.
Comenzi date încă din februarie
Deși mai sunt două luni până la Crăciun, copiii au început să îi scrie Moșului. Cele mai căutate sunt jucăriile care reprezintă personajele preferate din desene.
”David, 4 ani și mămica lui: Ăla galben cine este? Bravo. Bravo! Și ăla verde?
Rocky!!!
Pe cine să ți-l aducă Moș Crăciun? Pe Jass să-l aducă moș Crăciun?".
Mama lui David: ”În momentul de față e fascinat de Patrula cățelușilor. De vreo câteva luni. Înainte era cu eroii în pijama".
Părinți: ”Trenulețe, partea de lego, să construim, să punem toată familia împreună la joacă. Ne-am pus și părinții, familia, ne-am făcut liste fiecare ce trebuie să cumpere, să nu cumpărăm la fel”.
Ca să limiteze efectele crizei transportatorilor, compania a lansat comenzile încă din luna februarie. Dar, chiar și așa, e posibil ca jucăriile electronice, de exemplu, să sosească mai târziu.
Cifră record pentru piața de jucării din România, în anul pandemiei
Ionel, reprezentant magazin jucării: ”În general, fetițele și-au păstrat obiceiul de a alege păpușelele și bebelușii, se axează pe genul acesta de jucării. Și băieții, bineînțeles, mașinuțele cu telecomanda, sub orice formă, orice model".
Piața de jucării din România a atins în anul 2020 o cifră record - 1,35 de miliarde de lei. În proporție de 85% sunt cei care doar le comercializează și numai 15% sunt cei care și produc jucării. Comenzile online au determinat creșteri semnificative ale vânzărilor.
Diana Florescu, analist economic: ”Avem un rezultat net record pentru producătorii și comercianții de jucării din România. Vorbim de un avans de o cincime în anul pandemiei. Deci o profitabilitate netă de peste 200 de milioane de lei”.
Este de așteptat ca anul acesta, al doilea în care copiii stau mai mult în case, părinții să cheltuiască și mai mult pe jucării.