Cum arată „Tortul anului”, ales la o expoziție din Brașov. Cofetarii încep să înlocuiască zahărul din prăjituri
Combinația dulce-acrișor sau dulce-amar este ceea ce își doresc clienții atunci când vine vorba de prăjituri.
Așa că fructele devin mai importante decât cremele sau frișca - cel puțin asta spun cofetarii reuniți la Brasov, la cea mai mare expoziție de profil din țară, unde a fost ales și tortul anului.
Zahărul pierde tot mai mult teren și este înlocuit de extrasul de stevie.
Cofetarii înscriși în compeția la care a fost ales „Tortul Anului” au folosit numai ingrediente naturale, românești.
Irina Apostol, jurată: „Nucă, miere, prune, mere de Voinești. Se poate folosi și alcool, sunt siropurile care unele sunt pe bază de alcool”.
Trofeul a fost câștigat de un cofetar care a strecutat în rețetă cireșe amare și nuci.
Gabriela Mirică, câștigător „Tortul anului”: „Mierea i-a dat gustul și nuca. Și decorul este, zic eu, inovativ, cu floricelele din jeleu”.
Tendința anului este blatul cât mai subțire peste care cofetarul poate adăuga straturi de creativitate: creme, jeleuri și fructe proaspete. Prăjitura vedetă la expoziția de la Brașov este o mămăligă. Abia dupa ce gustă, clienții constată că este vorba de un mousse de vanilie.
Dorina Codarin, reprezentanta unei companii de prăjituri: „Vestita mămăligă are un pandișpan extraordinar de bun cu o cremă delicată de vanilie și combinată, evident, cu vedeta următoare a sezonului, căpșunica”.
Clienților le place dulce, dar acum cer să fie dulce-natural, astfel că zahărul este adesea înlocuit de miere, siropuri de fructe sau stevie.
Andrei Cazacu, reprezentant laborator de cofetărie: „Am venit cu acest produs care conține extract din stevia, are putere dublă de îndulcire”.
Pentru un plus de savoare, au apărut pe piață tot felul de arome: noutatea anului - aroma de salam de biscuiți și aroma de cozonac. Adăugate blatului, te duc cu gândul la bucătăria simplă de la țară.
Cristina Oană, creator de arome: „Pe primul loc clar cea de red velvet, pe care noi o avem în combinație, atât colorantul, cât și aroma pentru prăjituri. Ne-am inspirat din culoarea anului, pantenul peach fuzz și am creat aromă de combinație de caisă și piersică”.
Reprezentanții din industria de profil spun că orietarea spre natural îi avantajează mai ales că la nivel mondial se anunță o creștere cu 20 la sută a prețului zahărului.