Criza de containere a dus la majorări masive de prețuri. Ce se întâmplă în Portul Constanța, pe relația cu China

×
Codul embed a fost copiat

Pandemia a dus la o creștere bruscă a cererii de echipamente de protecție - măști, mănuși și alte materiale, multe produse în China.

 

Exporturile țării asiatice au urcat la cote uriașe, ceea ce a generat un nou fenomen pe piața transporturilor: criza de containere goale. Ca urmare, costurile pentru transportatori au crescut semnificativ.


Iar acest lucru se va vedea și în prețul produselor pentru consumatorul final, spun experții.

Nevoia de echipamente de protecţie a generat, în întreaga lume, importuri masive din China. Adică o cerere mult mai mare decât de obicei. În plus, nevoia de a transporta aceste produse. Specialiştii din domeniu spun că rezultatul a fost o penurie de containere goale.

Citește și
Cererea pentru produsele chineze este atât de mare, încât există o criză de containere maritime
Cererea pentru produsele chineze este atât de mare, încât există o criză de containere maritime

Cosmin Cârstea - director general Terminal Containere Portul Constanța: „În terminalul nostru constatăm că stocurile de containere goale sunt la un nivel redus, containerele pe care liniile de transport maritim le depozitează în terminal. Dacă acest trend continuă, se poate ajunge în situaţia în care se creează un dezechilibru, în sensul că o lipsă de containere goale care va avea ca efect imediat în special asupra exporturilor de mărfuri."

Această lipsă de containere a generat, la nivel mondial, o creştere substanţială de preţuri. Uneori de 3-4 ori.

Florin Goidea dir.gen.APC Constanța: „Exporturile din China, datorită pandemiei, tot ce a fost măşti, până la calculatoare care plecau de acolo, au generat exporturi extraordinar de mari. Ne găsim la nivel global, mai ales pe linia de China, la o lipsă a containerelor pentru încărcare, asta vă daţi seama că a aruncat în aer preţurile la containere. S-a mers de la 2500 cât era înainte de dolari pe un container ajung la 7-9 mii de dolari un container."

În Portul Constanța, autorităţile vorbesc despre o scădere a traficului de containere de aproximativ 4,5%. S-au operat peste 6 milioane de tone de mărfuri.

Conform datelor furnizate de principalul terminal de containere din Portul Constanța, 36% din traficul cu containere se redirecţionează către Orientul Mijlociu. Către ţările asiatice anual sunt trimise 26% din numărul total de containere, însă cea mai mare parte ajunge în China - 20%. În total, containerele din Constanta ajung în 15 destinaţii din întreaga lume.

Autorităţile susţin că nu se aşteaptă prea curând la o redresare a situaţiei. Iar experţii spun că este posibil că preţurile ridicate de transport să fie reflectate şi în preţul mărfurilor, care ajung la fiecare dintre noi.

Florin Goidea dir.gen.APC Constanța: „Ce e cert e că nu văd în următoarele luni rezolvarea, mai ales că se apropie anul nou chinezesc şi întotdeauna în perioada asta, exporturile din China au fost la cote mari."

În anul 2020, peste 650 000 de containere au fost operate în Portul Constanța.

Articol recomandat de sport.ro
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Kosovarii nu au uitat de România! Cum au reacționat după tragerea la sorți a preliminariilor Cupei Mondiale
Citește și...
Două tone de cocaină, descoperite în containere cu saci de cărbuni în Spania. Cum ascundeau traficanții banii
Două tone de cocaină, descoperite în containere cu saci de cărbuni în Spania. Cum ascundeau traficanții banii

Captură uriaşă de droguri, în portul Algesiras din sudul Spaniei. Autorităţile iberice au descoperit două tone de cocaină ascunse în containere pline cu saci de cărbuni, venite din America de Sud.

Cererea pentru produsele chineze este atât de mare, încât există o criză de containere maritime
Cererea pentru produsele chineze este atât de mare, încât există o criză de containere maritime

Cererea globală pentru produsele chineze a fost atât de puternică în ultima perioadă, încât a creat o criză de containere maritime şi a împins în sus costurile cu shipping-ul, ceea ce ar putea limita exporturile Chinei în lunile următoare.

Guvernul decontează 100 milioane de euro pentru 500.000 de tablete destinate elevilor
Guvernul decontează 100 milioane de euro pentru 500.000 de tablete destinate elevilor

Ministerul Fondurilor Europene a pregătit o ordonanță prin care se vor putea deconta achizițiile făcute de către autoritățile locale pentru tablete, echipamente de protecție și containere sanitare.

Recomandări
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție
De ce depinde soarta negocierilor pentru formarea noului Guvern. Răspunsul pe care îl așteaptă fiecare partid din coaliție

Începe o săptămână de foc pentru partidele pro-europene care negociază formarea noului Guvern. Liderii PSD, PNL, USR și UDMR se vor reuni pentru a discuta despre programul comun de guvernare, pe baza datelor din buget.

Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h
Iarna începe să-și intre în drepturi. Zonele în care este anunțat viscol. Vântul va bate cu până la 120 de km/h

Iarna pare că își intră în drepturi, cel puțin la altitudini mari. Meteorologii anunță că, de la ora 10:00, până marți seara, la ora 21:00, în zona de munte va bate vântul cu până la 90 de km pe oră.

Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989
Acum 35 de ani, la Timișoara, s-a strigat pentru prima dată „Libertate”. Cum a început Revoluția din decembrie 1989

Ziua de 16 decembrie 1989 a rămas în istorie ca reprezentând începutul sfârşitului pentru regimul condus de Nicolae Ceauşescu.