Un mecanic de tren sancționat pentru o întârziere de 1 minut a câștigat procesul, dar a murit înainte de decizia instanței
Un conductor de tren din Japonia al cărui angajator i-a redus salariul din cauza unei întârzieri de un minut îşi va primi banii înapoi, echivalentul a 43 de cenţi americani, însă el nu a mai trăit pentru a asista la această victorie obţinută în instanţă.
Tribunalul districtual din prefectura Okayama i-a ordonat marţi companiei feroviare West Japan Railway (JR West) să îi plătească acestui conductor de tren, care a murit în 2022, despăgubiri de 56 de yeni, inclusiv pentru plata neachitată a orelor suplimentare, a raportat cotidianul nipon Yomiuri Shimbun.
Mecanicul de locomotivă ar fi trebuit să conducă un tren gol spre un depou din staţia Okayama în 2020, însă a comis iniţial o eroare pe platforma feroviară. Acea eroare a amânat plecarea trenului cu un minut. Drept pedeapsă, salariul lui a fost redus cu 43 de yeni. Conductorul de tren s-a adresat apoi instanţei de judecată, potrivit Agerpres.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Compania feroviară JR West a justificat acea reducere de salariu în baza unui principiu strict care ţine de disciplina muncii: "nu lucrezi, nu eşti plătit". Compania a considerat că mecanicul de locomotivă nu a lucrat în timpul erorii sale.
În schimb, conductorul a argumentat că întârzierea de un minut s-a încadrat în orarul său de lucru. Mai mult decât atât, eroarea comisă de el nu a cauzat nicio întârziere în orarul propriu-zis al trenului în cauză.
Conductorul de tren s-a adresat tribunalului pentru a solicita să i se achite cei 43 de yeni reţinuţi din salariu, plus 13 yeni pentru ore suplimentare, alături de despăgubiri de 2,2 milioane de yeni (17.200 de dolari americani) pentru trauma psihologică provocată de decizia angajatorului său.
Această dispută judiciară insolită prezintă noi perspective despre legendara punctualitate a căilor ferate japoneze, dar şi asupra condiţiilor nu de puţine ori exploatatoare care există pe piaţa forţei de muncă din Japonia.