Bucureștiul ar putea avea, până în 2026, zece căi noi de acces în oraș. Despre ce este vorba
Bucureștiul ar putea avea, până în 2026, zece căi noi de acces în oraș. Este vorba despre așa numitele drumuri radiale, promise de ministerul Transporturilor și de Primărie.
În acest moment, ieșirile din Capitală sunt gâtuite de ambuteiaje, mai ales la sfârșit de săptămână, când mulți oameni pleacă din oraș. Noile șosele vor lega Bucureștiul de actuala centură, de viitoarea autostradă din jurul Capitalei, dar și de 30 de localități din județul Ilfov.
Cum aproape toate ieșirile din oraș sunt sufocate de mașini, autoritățile spun că au un plan de rezolvare a problemei. Vor să construiască alte drumuri de acces.
Alegeri 2024
07:25
Campania electorală s-a terminat. Cele mai marcante momente, de la zboruri private la ferme de troli și acuzații de spionaj
07:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A doua zi de alegeri în diaspora. 43.000 de alegători au votat până sâmbătă ora 9:00
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
20:58
Marcel Ciolacu este favorit clar pentru câștigarea alegerilor pe platforma pe care s-a pariat masiv în favoarea lui Trump
Noile șosele sunt numite drumuri radiale. Iată un exemplu de drum paralel cu bulevardul Iuliu Maniu.
Unul din Drumurile radiale concepute de Ministerul Transporturilor este în prelungirea Bulevardului Timișoara. Acest drum va avea o lățime de 32 de metri. Pe mijloc va exista și o linie de tramvai. Pe margine va fi un trotuar, dar și o pistă pentru biciclete.
Prelungirea Bulevardului Timișoara se va numi Drumul radial 2 și va merge în paralel cu A1. Vor mai fi construite drumuri radiale la Giulești, Pipera, Afumați, Splai, Măgurele. În total 10.
Cele 10 șosele fac parte dintr-un proiect comun agreat oficial de primărie, Ministerul Transporturilor și Consiliul Județean Iflov. Pentru a putea participa la semnarea acordului, Nicușor Dan, care nu este vaccinat și-a făcut un test PCR.
Primarul a anunțat că în listă nu a intrat și prelungirea Pasajului Ciurel pentru că ar crește poluarea în zona Lacului Morii.
Nicușor Dan, primarul Capitalei: "Vrem ca Dâmbovița să fie element definitoriu cu spații pietonale. Nu vrem să facem o astfel de ieșire spre autostradă."
Nu toate drumurile vor avea linii de tramvai prelungite până în localitățile din Ilfov, dar toate ar urma să aibă piste pentru biciclete.
De asemenea, vor exista și 120 de puncte de încărcare a mașinilor electrice.
La intersecția cu linia de centură, dar și peste căile ferate din jurul Capitalei vor fi construite pasaje.
Dan Vilceanu, ministrul interimar al Transporturilor: "Unesc bulevardele principale ale Bucureștiului și traversează A0 către Ilfov. 30 localități din Ilfov vor fi legate de București."
Drumurile au în total 100 de kilometri, iar costurile depășesc 600 de milioane de euro. Ceea ce înseamnă mai bine de 6 milioane de euro pe kilometru.
Pentru fiecare șosea în parte se va face câte o licitație, abia apoi vor începe lucrările. Deocamdată vorbim despre un proiect pe hârtie.
Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: "Capitala și județul Ilfov doi ani finalizate lucrările și începe. 2026 date în trafic."
85% din sumă ar urma să vină din fonduri europene, speră Ministerul Transporturilor. Adică din PNRR, dar și din programe de investiții pentru transporturi.