"Gigel" ne poate costa 85 de milioane de euro. "Spalati-va pe cap cu astfel de castigatori"
Dupa ce ca nu avem autostrazi si drumuri decente, Romania ar putea pierde dintr-un foc peste 85 de milioane de euro, bani europeni.
Cei de la Bruxelles au luat aceasta decizie dureroasa pentru noi, dupa ce cateva firme au contestat in instanta licitatia organizata de Compania de Autostrazi pentru tronsonul Timisoara - Lugoj si au castigat.
Fapt ce l-a facut pe Traian Basescu sa le reproseze, inclusiv celor din justitie, ca ar purta o parte din vina.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"S-a dus in instanta, a gasit un judecator care a spus "Da Gigele, tu esti castigatorul!" si Bruxelles-ul a spus "NU! Spalati-va pe cap cu castigatori stabiliti in felul acesta. Noi nu va mai finantam proiectele in care justitia a stabilit cine este castigatorul", asa a rezumat presedintele scrisoarea pe care Comisia Europeana a trimis-o Ministerului Transporturilor.
Cat despre constructorul numit plastic "Gigel" este de fapt un consortiu condus de firma Tehnologica Radion. In primavara, cateva firme italiene au castigat licitatia pentru construirea unui sector al autostrazii Timisoara - Lugoj. Valoarea acestuia este putin peste 100 de milioane de euro.
Romanii care au pierdut licitatia au contestat insa procedura, iar acum o luna Curtea de Apel Bucuresti a obligat Compania de Autostrazi sa reevalueze oferta celor de la Tehnologica Radion.
Nemultumiti ca Ministerul Transporturilor a desemnat un castigator, iar instanta un altul, oficialii de la Bruxelles au amenintat ca nu ne vor mai da bani. Pentru proiectele viitoare, precizeaza oficiali ai Ministerului Transporturilor.
In ceea ce priveste tronsonul in discutie, Uniunea Europeana asteapta decizia instantei si apoi va asigura 85% din valoarea totala.
Nici cei din compania de autostrazi, dar nici reprezentantii firmei Tehnologica Radion nu au dorit sa comenteze afirmatiile presedintelui.