Efectul neasteptat al ciocolatei. Ce au descoperit oamenii de stiinta
Mirosul de ciocolata dintr-o librarie creste vanzarile romanelor de dragoste si are un efect scazut in cazul celor criminalistice, scrie DailyMail.
Oamenii de stiinta din Belgia au pulverizat cu miros de ciocolata o librarie din centrul orasului ca sa vada daca clientii sunt sau nu influentati de asta in alegerea cartilor. Acestia au descoperit ca mirosul de ciocolata “indruma” clientii catre rafturile cu carti de dragoste, si mai putin catre cele de calatorie, crima, afaceri sau comedii.
CITESTE SI: Surpriza URIASA pentru romanii care au smartphone-uri. Ce vor vedea de cand vor reporni telefoanele
Alegeri 2024
20:17
Ludovic Orban se retrage din cursa prezidențială și își anunță susținerea pentru Elena Lasconi. Reacția candidatei USR
19:41
Nicuşor Dan: Ar fi bine să rămână un singur candidat al partidelor de dreapta la prezidenţiale
10:00
Ce averi au candidații la alegerile prezidențiale. De la terenuri și case până la lingouri de aur, bijuterii și tablouri
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
chiar daca multi dintre oameni asociaza mirosul de trandafiri cu cartile romantice, de fapt, ciocolata ii face sa se gandeasca la povestile personale de iubire.
Cei de la Universitatea Antwerp din Belgia au demonstrat ca mirosul de ciocolata din librarie convinge oamenii sa cumpere volumele romantice de pe rafturi, mai mult decat sa fie interesati de genurile politiste sau de business.
Citeste si: Mai stii 'Lambada'? Uite cum arata acum cantareata care a facut cel mai sexy hit al anilor '90
Lieve Douché, cel care a condus studiul, a declarat ca volumele de dragoste, cele cu retete culinare sau despre bautura sunt cele mai asociate cu mirosul de ciocolata, pe cand cartile de calatorie, arta, gradinaritul sau crima nu au nicio legatura cu acest miros.
„Cand clientii miros ciocolata, li se creeaza in minte anumite legaturi si reactioneaza diferit atunci cand intalnesc o carte culinara decat inainte sa fi simtit mirosul dulce”, a declarat Douché.
Studiul, facut pe 201 clienti dintr-o librarie populara chinezeasca, a aratat ca oamenii sunt de 3.5 ori mai mult influentati sa cumpere romane de dragoste dupa ce au simtit miros de ciocolata in apropiere.
Sursa: Daily Mail
Etichete: studiu, trandafiri, ciocolata, iubire, retete culinare,
Dată publicare:
02-08-2013 12:34