Coca Cola si-a retras o campanie dupa ce algoritmul sau a fost pacalit sa publice pasaje din "Mein Kampf" a lui Adolf Hitler
Coca-Cola a fost nevoita sa retraga o campanie publicitara de pe Twitter dupa ce o contra-campanie demarata de site-ul Gawker.com a pacalit algoritmul automat sa publice pasaje mari din introducerea cartii "Mein Kampf" a lui Adolf Hitler.
In cadrul campaniei publicitare intitulate "Make It Happy", care a fost lansata prin intermediul unui videoclip in cadrul transmisiunii televizate a evenimentului sportiv Super Bowl, utilizatorii Twitter erau invitati sa raspunda mesajelor negative folosind eticheta (hashtag, n.r.) "#MakeItHappy" ("transforma in ceva vesel"n.r.), scrie Guardian.
Campania folosea un algoritm automat care convertea mesajele in imagini vesele, folosind un sistem de codificare a caracterelor numit ASCII. Mesajele deveneau astfel reprezentari grafice de tipul unui soricel adorabil, a unui palmier cu ochelari sau a unui copan de pui cu o palarie de cowboy.
Coca-Cola a precizat intr-un comunicat ca scopul campaniei era de a "combate negativismul omniprezent care polueaza platformele sociale online si comentariile de pe internet".
Editorii site-ului Gawker.com au observat insa ca un raspuns negativ a dus la republicarea, cu eticheta "#MakeItHappy, a sloganului din 14 cuvinte al organizatiei neonaziste a nationalistilor albi americani sub forma unei imagini a unui catel. Sloganul fomatiunii extremiste este rasist si face referire la superioritatea rasei albe.
Un reprezentant al Gawker, Adam Pash, a creat un cont automat (bot, n.r.) pentru Twitter, @MeinCoke, si l-a programat sa publice fragmente din "Lupta mea/ Mein Kampf" de Adolf Hitler si apoi sa creeze legaturi catre aceste pasaje folosind hashtagul #MakeItHappy. Manevra a facut ca programul automat (bot, n.r.) al Coca-Cola sa transforme pasajele din cartea scrisa de Hitler in imagini dragute.
Rezultatul a fost ca marti, pentru cateva ore, contul de Twitter al Coca-Cola a difuzat pasaje mari din textul lui Adolf Hitler, sub forma unor imagini cum ar fi o banana zambitoare si o pisica jucausa.
Algoritmul a mers atat de departe incat a publicat textul "My father was a civil servant who fulfilled his duty very conscientiously" ("Tatal meu a fost un functionar public care si-a indeplinit sarcinile foarte constiincios", n.r.) sub forma unei corabii de pirati pe ale carei vele se distingea un chip de pirat cu un ochi acoperit, dupa care contul de Twitter al Coca-Cola a incetat sa mai raspunda.
Campania publicitara a fost suspendata integral miercuri.
"Mesajul #MakeItHappy este simplu: internetul este ceea ce-l facem noi toti sa fie, iar noi, la Coca-Cola, speram sa aducem inspiratie cat mai multor oameni pentru a face inernetul un spatiu mai optimist. Este neplacut ca Gawker incearca sa transforme aceasta campanie in ceva ce nu este", a declarat un purtator de cuvant al Coca-Cola pentru AdWeek.
"Crearea unui «bot» care incearca sa raspandeasca ura cu ajutorul #MakeItHappy este un exemplu perfect de negativism omniprezent pe internet pe care Coca-Cola a vrut sa il combata prin intermediul acestei campanii", a mai spus oficialul companiei americane.
Coca-Cola nu este singura companie care a observat omniprezenta negativismului online. Dick Costolo, CEO al Twitter, a transmis un mesaj destinat angajatilor platformei online in care spunea ca se simte jenat de esecul companiei sale de a combate publicarea de mesaje rautacioase, de ura sau negative (trolling, n.r).
"Suntem vraiste in ceea ce priveste rezolvarea problemelor referitoare la abuz si mesaje negative si chestia asta dureaza de multi ani", se spune in mesajul intern transmis de Dick Costolo si care a fost obtinut, miercuri, de site-ul The Verge.
"Sincer, imi este rusine de modul prost in care ne-am ocupat de problema asta in perioada in care am fost presedinte-director general al Twitter. E absurd. Nu exista nicio scuza pentru asta. Imi asum intreaga responsabilitate pentru faptul ca nu am fost mai agresivi in aceasta privinta. Nu este decat vina mea si imi este rusine. Vom incepe sa ii indepartam pe oamenii de genul asta si sa ne asiguram ca atacurile lor ridicole nu vor mai fi auzite si nu vor mai afecta pe nimeni", a mai spus Dick Costolo in mesajul sau intern.
Contul oficial al Coca-Cola nu este primul al unei companii sau entitati oficiale care a intampinat probleme din cauza unui "bot" creat in scopuri publicitare. In luna noiembrie 2014, echipa de fotbal american New England Patriots a fost nevoita sa isi ceara scuze in mod oficial dupa ce contul oficial de Twitter al clubului sportiv a publicat, in mod automat, un mesaj rasist.