Comisia Europeană a lansat un site dedicat reluării în siguranță a turismului în UE
Your browser doesn't support HTML5 video.
Potrivit unui comunicat, site-ul va furniza informații în timp real privind frontierele și disponibilitatea mijloacelor de transport și a serviciilor de turism din statele membre.
„Re-open EU” conține și informații practice furnizate de statele membre cu privire la restricțiile de călătorie, la măsurile de protecție a sănătății publice și de siguranță, cum ar fi distanțarea fizică sau purtatul măștilor, precum și alte informații utile precum ofertele turistice din fiecare țară și din UE.
Astfel, prin decizii responsabile și în cunoștință de cauză, europenii vor fi în măsură să își planifice vacanțele de vară și deplasările pe termen mai lung ținând cont de riscurile persistente legate de coronavirus.
”După săptămâni întregi de izolare, granițele interne ale UE încep să se redeschidă. Site-ul «Re-open EU» pe care îl lansăm astăzi va facilita accesul călătorilor la o serie de informații practice, care le vor permite să-și facă încrezători planurile de vacanță și să se deplaseze în siguranță. «Re-open EU» se adresează în egală măsură proprietarilor de restaurante și de hoteluri mici, precum și localităților din întreaga Europă, permițându-le să se inspire din soluțiile inovatoare dezvoltate de alții.” - spune Thierry Breton, comisarul pentru piața internă.
Platforma face parte din pachetul Comisiei privind turismul și transporturile din 13 mai 2020, lansat pentru a restabili încrederea călătorilor din UE și pentru a sprijini reluarea turismului european în condiții de siguranță și cu respectarea măsurilor de precauție sanitare necesare.
Noua platformă, care vine și cu o versiune de mobil (aplicație web), centralizează informații actualizate provenite de la Comisie și de la statele membre. Prin intermediul unei hărți interactive, ea le va permite cetățenilor să vadă informații specifice fiecărei țări, să afle cum evoluează situația și să consulte recomandările de călătorie pentru fiecare stat membru.
Va fi ușor accesibilă prin aplicație sau prin site web, urmând să fie disponibilă în cele 24 de limbi oficiale ale UE.
Platforma mai conține informații despre sponsorizarea prin vouchere, care le permite consumatorilor să își demonstreze sprijinul față de hotelurile sau restaurantele preferate, cumpărând vouchere de cazare sau de masă după redeschiderea acestor unități, pentru a ajuta industria hotelieră din Europa în perioada inițială a ridicării restricțiilor și a redeschiderii granițelor.
Sponsorizarea prin vouchere ajută întreprinderile să depășească blocajele de numerar, urmând ca serviciile să fie prestate ulterior. Suma plătită de client merge direct la prestatorul de servicii. Prin crearea unei pagini dedicate, Comisia intenționează să contribuie la o bună corelație între întreprinderile participante și clienții interesați, mai ales când aceștia călătoresc în străinătate.
În cele din urmă, platforma culturală digitală a Europei, EuropeanaCăutați traducerile disponibile pentru linkul precedent, lansează Discovering Europe, o colecție de opere de artă și fotografii ale celor mai emblematice simboluri ale Europei. În plus, pe Europeana Pro va fi creată o platformă de turism menită să-i ajute pe cei care lucrează în domeniul patrimoniului cultural să descopere ce inițiative de sprijinire a turismului apar în țările UE.
Sursa: C.M.
Etichete: Comisia Europeana , turism , turisti , calatorii
Dată publicare: 15-06-2020 14:24