Vom avea agenți autonomi AI care vorbesc între ei până în 2025, spune gigantul tech Capgemini
Un astfel de sistem ar implica o colecție de agenți care lucrează împreună pentru a rezolva sarcini într-un mod colaborativ, potrivit Capgemini.
Pascal Brier, directorul de inovație al companiei, a declarat pentru CNBC într-un interviu că firma deja „vede companii care discută despre tehnologiile agenților”.
El a adăugat că aplicațiile care utilizează mai mulți agenți autonomi „sunt cu adevărat ceea ce ar trebui să ne așteptăm anul viitor”.
Capgemini definește agenții AI ca fiind „tehnologie concepută să funcționeze independent, să planifice, să reflecteze, să urmărească obiective de nivel superior și să execute fluxuri de lucru complexe cu o supraveghere umană directă minimă sau limitată” — în esență, agenții AI care lucrează în fundal pentru a finaliza sarcini în numele oamenilor.
SUA a făcut următorul pas spre realizarea acestei tehnologii, potrivit lui Brier, în timp ce Europa rămâne în urmă.
Într-un nou raport de cercetare lansat luni, intitulat „Exploarea valorii AI generativă”, Capgemini a remarcat că marea majoritate a companiilor intervievate (82%) intenționează să integreze agenții AI în decurs de unu până la trei ani, în timp ce doar 7% nu au de gând să o facă.
Cercetarea s-a bazat pe un sondaj a peste 1.100 de companii cu venituri de 1 miliard de dolari sau mai mult.
Brier a spus că așa-numiții agenți AI se împart în două tipuri: agenți individuali care îndeplinesc sarcini în numele tău și tehnologie multi-agenți sau „agenți care vorbesc cu agenții”.
De exemplu, un agent AI axat pe marketing care creează o campanie publicitară pentru ca o organizație să o desfășoare în Germania, ar putea lucra în mod autonom cu un alt agent din departamentul juridic al aceleiași organizații pentru a se asigura că este solidă din punct de vedere legal.