Un chiriaș s-a sinucis pentru că vecinul făcea zgomot prea mare. Ce i-a cerut înainte proprietarului apartamentului
Clarion, cea mai mare asociație de închiriere din Marea Britanie, fusese avertizată de medicul chiriașului că zgomotul din apartamentul de la etaj îl deranja atât de tare încât încercase să se sinucidă de două ori. Însă nu a reușit să rezolve problema sau să îi găsească o altă locuință, deși a primit peste 20 de plângeri din partea bărbatului. După un calvar de nouă luni, chiriașul, al cărui nume nu a fost dezvăluit, s-a sinucis în septembrie 2021, scrie The Guardian.
Publicându-și investigația asupra cazului „profund dureros” și „tragic”, avocatul Richard Blakeway a constatat că Clarion este responsabil pentru „administrare defectuoasă severă”. El a ordonat proprietarului să își revizuiască politica privind rezidenții vulnerabili și să ceară scuze familiei, ceea ce a și făcut.
De asemenea, chiriașul le spusese direct reprezentanților Clarion că a încercat să se sinucidă ca urmare a stresului provocat de zgomot și că „se simțea atât de copleșit încât nu vedea nicio cale de ieșire”.
Relatarea lui Blakeway arată că chiriașul a cerut în repetate rânduri să fie instalată o izolație fonică în casă sau să fie relocat.
Primele sale plângeri legate de zgomot au apărut în jurul Crăciunului din 2020, când relata că îl deranjau „lovituri și ciocănituri și copii care săreau și se călcau în picioare” pe o nouă podea de lemn. El a spus că suferă de o sănătate mintală precară și că era stresat, nu mânca și nu dormea.
Clarion a răspuns cu o scrisoare standard și i-a sugerat să vorbească cu vecinul. În următoarele cinci luni, acesta a depus mai multe rapoarte privind zgomotul, spunând că suferă de anxietate și depresie și repetând că zgomotul îi afectează sănătatea mintală. A ținut jurnale și a furnizat înregistrări. Proprietarul a vorbit cu vecinul de la etaj, care a spus că zgomotul nu era intenționat.
Două zile mai târziu, chiriașul a încercat să se sinucidă. O unitate de sănătate mintală a NHS a declarat pentru Clarion că rezidentul a declarat că tentativa s-a datorat „impactului zgomotului produs de vecinul său de la etaj”.
Clarion a aranjat ca apartamentul să fie acoperit cu mochetă, dar acest lucru nu a ajutat. Până în martie, medicul de familie al chiriașului i-a spus lui Clarion că impactul zgomotului a fost de așa natură încât chiriașul a încercat de două ori să se sinucidă și i-a cerut proprietarului să acorde prioritate locatarului.
Chiriașul a descris situația ca fiind „insuportabilă” și a spus că se simte „prins în capcană”. El a spus că uneori dormea pe un pat gonflabil în bucătărie pentru a evita ce era mai rău.
Clarion a declarat că a păstrat un contact săptămânal cu rezidentul și l-a sprijinit cu un ofițer specializat. La 18 martie 2021, acesta i-a spus din nou proprietarului că voia să se sinucidă, dar, la scurt timp după aceea, un angajat al Clarion, nou în acest caz, i-a spus că „întrucât locuia în Londra, nu ar trebui să se aștepte la liniște”.
Unsprezece zile mai târziu, chiriașul s-a sinucis.