Modifica setarile cookie
Toate categoriile

România va avea, în premieră, primul tunel forat pe o autostradă. Cum va arăta

Your browser doesn't support HTML5 video.

Premieră pe ruta viitoarei autostrăzi Pitești-Sibiu. Au început excavările la primul tunel forat pe o autostradă după Revoluție.

Deocamdată sunt doar 40 de metri din cei peste 1.300 cât va avea tunelul. Însă, momentul a fost marcat cu mare pompă de autorități. Autostrada care va traversa munții are cinci tronsoane, însă două abia sunt în faza de proiectare. Termenul de finalizare este 2028. Tunelul de 1.350 de metri lungime va străpunge dealul Momaia, aflat pe tronsonul 4, între Tigveni și Curtea de Argeș.

Vor fi două căi de rulare, separate, cu aceeași lungime. Deocamdată, constructorul austriac a săpat doar primii 40 de metri.

Marcel Ciolacu, premierul României: „Cred că este prima străpungere după perioada comunistă și nu este o lucrare întinsă, dar foarte dificilă. Constructorul este în avans cu lucrările. Sunt ferm convins că dacă am fi fost în Schengen ați fi fost și mai în avans”.

În total, acest tronson va avea 9,8 kilometri cu 12 poduri, pasaje și viaducte. Cel mai dificil pare însă tunelul forat de la Momaia.

Citește și
sofer baut cisterna
Un șofer ucrainean beat a condus în zig-zag o autocisternă pe Autorstrada Soarelui. Ce alcoolemie avea
Două tronsoane dificile pe autostrada Pitești-Sibiu

Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructura: „Bineînțeles, dacă dai de ceva greu de forat prin acel material, ba că vorbim de argilă, de apă, de teren nisipos, atunci este posibil probabil ca termenul de execuție să se extindă”.

Echipa care se ocupă de lucrări a finalizat astfel de proiecte și în alte țări europene.

Ioan Gaiger, muncitor specialist: „Cel mai greu este să fii atent tot timpul, fiindcă se lucrează într-un spațiu închis, restrâns, și(...)sunt mașini grele, asta e responsabilitatea, viața lor e în mâna mea și viața mea e în mâna lor”.

Dintre cele cinci tronsoane ale autostrăzii Pitești-Sibiu, două se anunță dificile. Este de vorba Boița-Cornetu și Cornetu-Tigveni unde constructorii trebuie să traverseze dealuri si sa strapunga munții. Planurile prevâd opt tuneluri și aproape 150 de poduri și viaducte plus un ecoduct.

Cristian Pistol, reprezentant CNAIR: „Vorbim de secțiunile 2 și 3, secțiunile exclusiv montane să spun așa, secțiuni greu accesibile în momentul de față se află în faza de proiectare (...) Îmi doresc la fel de mult ca și dumneavoastră să începem execuția lucrărilor și pe aceste două secțiuni astfel încât să fie integral finalizată autostrada Sibiu-Pitești în cursul anului 2028”. Odată cu finalizarea acestei autostrăzi, legătura dintre Nădlac și Constanța se va face rapid pe autostradă.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult