Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Facebook testează o nouă funcție: Profiluri multiple pentru utilizatori

Your browser doesn't support HTML5 video.

Facebook testează o nouă funcție, grație căreia, un singur utilizator va putea avea până la cinci profiluri diferite. Totul pentru a avea acces mai ușor la informații de diferite tipuri, spun reprezentanții companiei.  

Specialiștii din domeniu consideră însă că ar putea încuraja și distribuirea de informații false, plus înmulțirea profilurilor unor persoane rău intenționate.

Cei de la Facebook le promit utilizatorilor că vor putea avea acces mai rapid la informațiile de care au nevoie.

Dacă până acum ne erau afișate postări venite din toate direcțiile, acum noua funcție va permite ca fiecare profil să fie axat pe un anumit domeniu.

De pildă, unul poate fi folosit pentru a vedea pozele prietenilor, iar celelalte pentru știri, divertisment sau alte tipuri de conținut. Părerile celor care au conturi sunt deocamdată împărțite. Utilizator: „Este prea complicat pentru mine, adică nu m-aș complica într-o așa măsură. Aș folosi doar dacă aș avea pagini alternative pentru un produs sau o altă activitate pe care vreau să o promovez”. Utilizator: „Probabil pentru știri l-aș folosi. Pentru amuzament, Tik-Tok sau Instagram, pentru filmulețe". Utilizator: „Mie mi se pare inutil să ai atât de multe conturi”.

Citește și
facebook
Utilizatorii Facebook vor putea avea până la cinci profiluri. Noul test pregătit de gigantul tech
Riscurile testului Facebook

Chiar dacă reprezentanții Facebook își propun să aducă informația la îndemână, există totuși și o serie de riscuri. Radu Meza, conf. Universitatea Babeș-Bolyai - Media Digitală: „Această funcție instituționalizează o realitate, adică practic deja se întâmplau aceste lucruri, erau utilizatori care aveau mai multe conturi și cumva ei merg să acopere această zonă și să o controleze mai bine. Pe de altă parte se poate ca aceste conturi, profiluri diferite, să fie folosite de către troli. Partea bună ar fi că poate permite un control mai mare al persoanelor și a identităților acestora." Dorin Spoaller, asistent universitar Comunicare Strategică: „Avantajul din perspectiva utilizatorilor este unul mai degrabă superficial. Faptul că poți diferenția mai multe tipuri de conținut pe mai multe feed-uri în funcție de interesele tale. Dezavantajul este că vom avea o creștere a numărului de conținuturi care nu sunt asumate, false, fake-news. Meta momentan trece printr-o stagnare a creșterii și atunci evident că își doresc o creștere a numărului de profiluri".

Citește și: Primul aeroport din România unde pasagerii nu vor mai fi nevoiți să scoată lichidele și electronicele din bagajul de mână Compania Facebook, citată de agenția Bloomberg, susține că vrea să încurajeze postările și redistribuirea lor, dar și că testele profilurilor multiple nu vor influența numărul total de utilizatori. Deocamdată facilitatea e testată în Statele Unite și în câteva țări.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult