Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Companiile de transport din România apelează la transportul intermodal pe calea ferată. Ce este și cum funcționează

Your browser doesn't support HTML5 video.

Pentru că sunt tot mai puţini şoferi, companiile de transport din România apelează des la transportul intermodal pe calea ferată.

Astfel pot urca zeci de remorci pe platformele de tren, iar costurile şi emisiile de carbon sunt mult mai reduse. În vestul Europei acest tip de transport este extrem de bine pus la punct. La noi din păcate trenurile au încă viteza melcului.

Într-un terminal feroviar din Arad se lucrează de zor. Aici sunt descărcate săptămânal sute de tiruri. Marfa pleacă apoi pe calea ferată în ţări din vestul Europei.

În vestul ţării s-au dezvoltat numeroase astfel de terminale. Sunt aproape atât de autostrăzi, cât şi de liniile de cale ferată. În trenuri pot fi urcate containere dar şi semiremorcile camioanelor.

Mircea Oala – administrator: "Acest transport se va dezvolta prin creşterea de volume mari pe distanţe mari în siguranţă totală de transport se va asigura tot lanţul de transport de la furnizor până la consumatori".

În prezent piaţa transporturilor se confruntă cu o criză acută de şoferi, chiar dacă veniturile lor pot ajunge la 2300 de euro pe lună.

Marian Mocan - decan Facultatea de Management şi Producţie în Transporturi: "Meseria de şofer nu este meserie foarte simplă, presupune o mulţime de privaţiuni, plecat de acasă luni întregi şi nu toţi cei care şi-ar dori sunt dispuşi să facă aceste sacrificii. Această criză va creşte".

O companie de transport din Timişoara mai are nevoie de cel puţin 100 de şoferi de TIR. Anul acesta a transportat aproape 4.000 de semiremorci cu trenul, triplu faţă de 2020.

Doru Husarciuc - director general companie de transport: "La acest moment avem trenuri întregi care merg atât pe nordul Europei, cât şi pe sudul Europei, până în Spania. Se poate transporta orice tip de marfă".

În România nu s-a dezvoltat până acum transportul intermodal pentru că statul nu a investit în infrastructura feroviară iar trenurile circulă cu viteză redusă.

Marian Mocan - decan Facultatea de Management şi Producţie în Transporturi: "Noi am omis să îmbunătăţim transportul feroviar după Revoluţia din 1989, am rămas cam cu acelaşi sistem feroviar de atunci".

Potrivit celor din domeniu graţie transportului intermodal cantitatea de emisii de carbon se reduce cu 88%.

 

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult