Modifica setarile cookie
Toate categoriile

Cum a reușit un cuplu din București să-și deschidă un centru de psihoterapie. Micile afaceri, într-o continuă dezvoltare

Your browser doesn't support HTML5 video.

Aflate la început de drum, cu un număr mic de angajați, micile afaceri, cunoscute sub numele de start-up-uri, sunt într-o continuă dezvoltare în România. Sunt active pe piață și angajează tot mai mulți oameni.

Potrivit datelor unei platforme de recrutare, de la începutul anului peste 130 de mii de slujbe noi au fost oferite de firmele mici, recent înființate.

Anca și-a deschis în urmă cu un an, în București, împreună cu soțul ei, un centru de psihoterapie. Acum au echipă formată din 20 de persoane, angajați și colaboratori, dar își doresc să dubleze acest număr. De asemenea, vor să apeleze și la fonduri europene pentru finanțare.

Anca Amariei, cofondatorul unui start-up: „Am pornit din finanțare proprie, după care mai târziu în business a fost accesată și o finanțare rambursabilă, dar din partea băncii. Suntem într-o continuă dezvoltare pentru că zona aceasta de terapie e foarte diversă, iar noi căutăm să acoperim cât mai multe nișe și cât mai multe nevoi”.

Tudor are 22 de ani și este asistent manager. Este primul său loc de muncă și vrea să avanseze în cadrul firmei, în care echipa e tânără și vrea dezvolte afacerea.

Citește și
mobila
Probleme în industria mobilei din România. Aproape o mie de angajaţi din piață şi-au pierdut locurile de muncă

Tudor, angajat: „N-am ales un start-up, i-am ales pe Anca și Matei. Mi-a plăcut extraordinar de mult ce pasiune au pentru locul ăsta. Pot să vorbesc cu ei 1 la 1, pot să mă sfătuiesc cu ei, sunt foarte deschiși să îmi ofere ghidaj”.

Într-un spațiu mic si cochet s-a deschis o cafenea de aproape două săptămâni. A fost o investiție de peste 20 de mii de euro, iar managerul speră să recupereze banii în următorul an. Peste 50 de clienți îi trec pragul zilnic, iar patronii mai au nevoie de doi angajați.

Dragoș Panait, consultant în dezvoltarea de start-up-uri: „Acum se caută un concept, se caută o direcție a unui brand, se face o analiză de piață, o analiză financiară și ulterior deschidem proiectul respectiv, față de ce se întâmpla acum câțiva ani, locațiile funcționau de la sine”.

Deși a fost un an greu pentru multe firme, afacerile la început de drum au avut o dinamică bună. Potrivit datelor unei platforme de recrutare start-up-urile și firmele mici, cu maximum 50 de angajați, au oferit doar în această toamnă 21.000 de joburi noi, pe lângă cele 110.000 de la începutul anului. Se caută angajați în domenii precum servicii, comerț, transport – logistică, turism, industria alimentară și construcții. Cele mai multe dintre anunțuri vizează candidații fără experiență sau care au mai fost angajați în alte locuri între 2 și 5 ani.

Ana Călugăru, PR Manager platformă de recrutare: „Pentru a atrage mai ușor candidați, aleg să posteze salariul în anunțul de angajare, aproximativ jumătate din angajatorii foarte mici afișează salariul și asta este peste media pieței”.

Principalele orașe unde firmele mici caută angajați sunt București, Cluj – Napoca, Iași, Brașov, Sibiu și Timișoara.

În interiorul Europei Centrale și de Est, România are, de altfel, cea mai mare rată de creștere a acestor investiții, iar țara noastră se află pe poziția a cincea în Europa, după Estonia, Cehia, Croația și Polonia, conform Romanian Venture Report.

Ultimele stiri

Top Citite

Parteneri

Citește mai mult