Specialiștii avertizează: Atacatorii cibernetici folosesc mesaje care par a fi de la curieri sau site-uri de online shopping
Atacatorii cibernetici se folosesc de mesaje care par a proveni de la firme de curierat sau de shopping onlin. Specialiștii lansează un semnal de alarmă cu privire la această nouă înșelătorie.
„Mesajele de la curieri sau site-uri de online shopping sunt ceva obişnuit şi mulţi dintre noi le primim frecvent. Atacatorii cibernetici se pot, însă, folosi de această obişnuinţă a noastră pentru a derula fraude cunoscute ca “SMishing”. Astăzi vă supunem atenţiei trei exemple recente raportate de utilizatori”, a transmis, joi, DNSC.
Specialiştii în securitate cibernetică explică faptul că SMishing-ul este o formă de tentativă de fraudă similară cu phishing-ul, dar care se realizează prin intermediul mesajelor text (SMS).
Cum funcţionează smishing-ulInfractorii trimit mesaje text care par să provină de la o sursă de încredere, cum ar fi banca dumneavoastră, serviciu online sau o companie de livrare.
Mesajele text pot conţine un link care, odată ce este apăsat, direcţionează victima către un site web fals. Vorbim despre un site-clonă care poate arăta asemănător cu site-ul legitim al companiei în numele căruia pare a fi trimis mesajul (ex: eMAG), dar are denumire diferită şi este controlat de atacatori, conform News.
Site-ul web fals este conceput pentru a părea real şi pentru a solicita informaţii personale, cum ar fi parole, date de card sau date de autentificare.
Cum ne putem proteja de smishing Nu faceţi clic pe linkuri din mesaje text de la surse necunoscute. Verificaţi adresa URL a site-ului web înainte de a introduce orice informaţii personale. Nu furnizaţi niciodată informaţii personale prin SMS. Instalaţi un software antivirus pe dispozitivul dumneavoastră. Fiţi atenţi la mesajele text care vă solicită să acţionaţi imediat sau să furnizaţi date de urgenţă Contactaţi imediat banca dumneavoastră, în cazul în care aţi furnizat date de card sau date de autentificare la contul dvs. Schimbaţi parolele pentru acele conturile online ale căror date le-aţi furnizat după accesarea unor astfel de link-uri înşelătoare şi activaţi autentificarea în doi paşi (2FA) Raportaţi incidentul autorităţilor (telefon 1911)