Marea Britanie investeste uriasa suma de 300 de milioane de lire intr-un proiect revolutionar: "Asta va schimba lumea!"

300 de milioane de lire sterline va investi Marea Britanie intr-un proiect ce ar putea revolutiona tratamentele pentru cancer si alte maladii.

Telul este descifrarea codului genetic al tumorilor, in comparatie cu celulele sanatoase, pentru dezvoltarea unor tratamente mai eficiente, adaptate fiecarui bolnav. In cativa ani, Marea Britanie va ajunge in fruntea cercetarilor mondiale in domeniul geneticii - e convins premierul David Cameron, care a tinut sa anunte personal lansarea ambitiosului proiect, pentru care guvernul a alocat o finantare impresionanata: echivalentul a aproape 380 de milioane de euro.

Programul vizeaza "cartografierea" genomului tumorilor, comparativ cu celulele sanatoase, pentru aproximativ 75.000 de pacienti atinsi de cancer sau maladii rare. Deja au fost descifrate 100 de asemenea secvente genetice, iar obiectivul este de 100.000 pana la sfarsitul anului 2017.

Mai precis, oamenii de stiinta spera sa inteleaga cum se modifica informatia genetica a unei celule sanatoase cand devine o celula canceroasa. In aceste conditii, tratamentul nu va mai fi pentru o boala, ci pentru un bolnav, mai bine tintit si mult mai eficient decat in prezent.

John Chisholm, presedinte compania Genomics: "Asta va schimba lumea, in acelasi mod in care tehnologia digitala a schimbat lumea la sfarsitul secolului 20. Stiinta genomului va schimba lumea in prima jumatate a secolui 21."

Medici
Reusita remarcabila in lupta impotriva cancerului. O echipa de medici a descoperit un nou tratament

Genomul se refera la intregul material genetic al omului, care contine informatii despre cum se formeaza si functioneaza fiecare celula din organism.

NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
Nu doare, nu arata suspect, dar va pune viata in pericol. Leziunile de la nivelul pielii care va trimit urgent la dermatolog

Ce inseamna preventie impotriva cancerelor pielii? Expunere modesta la razele fierbinti din mijlocul zilei, dar si vizita la medic imediat ce descoperiti o leziune.

O echipa de medici din Belgia anunta o reusita remarcabila in lupta impotriva cancerului. Ei au descoperit o modalitate testata, intre timp, cu rezultate promitatoare, pe soareci, de a bloca dezvoltarea metastazelor.

Doctorii care se pleaca in fata unui copil ucis de cancer, imaginea care a emotionat o lume intreaga. FOTO

Imaginea surprinsa intr-un spital din China a facut intreaga lume a Internetului sa lacrimeze, scrie China Daily.

Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad

Un diplomat european a dezvăluit, miercuri, pentru Syria TV, că Serviciului Secret din România a vizitat Siria și s-a întâlnit cu președintele Bashar al-Assad și cu directorul serviciilor de informații siriene, Hossam Luke.

Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA

Israelul și Statele Unite au folosit pentru prima oară într-o situație reală interceptoarele de rachete balistice împotriva proiectilelor lansate de Iran.

România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc

"Masa caldă" în școli este în peste 60% din cazuri un sendviș sau un pachet cu hrană rece. Programul național funcționează doar într-o treime dintre școlile alese de Ministerul Educației, care dă vina pe incompetența autorităților locale.