Service-urile caută mecanici auto chinezi, fiindcă românii vor minim 1.000 euro

Ultimul update: Vineri 26 Ianuarie 2018 17:50
Data publicarii: Luni 04 Decembrie 2017 12:06
Categorie: Social

Se caută mecanici auto chinezi, care să lucreze în service-urile românești. Cum este posibil așa ceva? Specialiștii noștri au plecat să lucreze în străinătate, atrași de salariile mai mari, iar în țară nu mai are cine să repare mașinile.

Așa că Asociația Service-urilor Auto a fost nevoită să ceară ajutorul ambasadei Chinei. Între timp, au venit cu oferte și agenții de recrutare din Filipine.

Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI) solicită intervenţia Ambasadei Chinei pentru a putea angaja cetăţeni chinezi, pe care ar urma să îi plătească cu sume între 250 şi 800 de euro net lunar, potrivit unui comunicat al Asociaţiei.

Reprezentanţii ASSAI susţin că industria de reparaţii auto din România se confruntă de peste cinci ani cu un deficit în creştere de forţă de muncă pregătită în acest domeniu. Numărul în creştere de înmatriculări auto din România presupune şi asigurarea unui număr suficient de angajaţi calificaţi în acest domeniu care să presteze activităţile specifice de reparare şi întreţinere a parcului auto naţional, spun ei.

"România are în prezent un parc auto de peste 7,5 milioane de autovehicule, cu o vârstă medie de 14 ani, iar aceste autovehicule vechi sunt puternic uzate tehnic din cauza unei infrastructuri primitive, aşa cum este cea românească, şi au nevoie de intervenţii dese în service. Opt din zece service-uri auto din România lucrează sub capacitatea proiectată din cauza lipsei de personal calificat", se mai arată în comunicat.

Incendiu violent la un service auto. Traficul pe DN1, complet blocat. VIDEO

Potrivit sursei citate, în multe situaţii, salariile solicitate depăşesc posibilităţile patronilor de service.

"Angajaţii cu experienţă au ajuns să şantajeze efectiv patronii de service-uri, profitând de lipsa de forţă de muncă pregătită în acest domeniu şi nu acceptă salarii sub 1.000 - 1.400 de euro net. Este dificil să asiguri unui angajat un astfel de salariu lună de lună, în condiţii de instabilitate şi lipsa de predictibilitate legislativă şi fiscală, aşa cum se prezintă mediul de afaceri românesc. În astfel de situaţii, în relaţia dintre angajat şi angajator, mecanismele de cerere şi oferta eşuează, pentru că apar dezechilibre între pretenţiile angajaţilor şi posibilităţile angajatorului', a declarat Cristian Muntean, preşedinte ASSAI, citat în comunicat.

Angajaţii calificaţi aleg să plece şi să muncească pe bani mai mulţi în ţări precum Olanda, Anglia, Irlanda, Italia, iar lipsa de implicare a instituţiilor cu rol de control în acest domeniu şi în special fiscal stimulează dezvoltarea activităţilor fără autorizaţie în acest domeniu, susţine ASSAI.

"O parte dintre angajaţii cu experienţă îşi încropesc un atelier clandestin şi fără autorizaţie în curtea casei, ştiind că nu vor fi niciodată deranjaţi de către instituţiile cu rol de control, care verifică exclusiv firmele autorizate, fără a le trece pragul celor care fac evaziune fiscală şi lucrează fără niciun fel de autorizaţii. Pentru mai mult de 10.000 de ateliere clandestine, România a devenit un paradis fiscal şi legislativ", a mai spus Asociaţia.

În aceste condiţii, ASSAI intenţionează să deruleze un program pilot de recrutare şi relocare a 80 de persoane din Republica Populară Chineză, iar, dacă se dovedeşte că aceste persoane se pot integra şi face performanţă în service-urile auto care au acceptat să între în acest proiect, programul va continua până când va fi rezolvată problema deficitului de personal.

"Salariile oferite de către angajatori sunt: între 250 - 300 de euro net pentru spălătorii auto. În acest domeniu nu este necesară experienţa; între 500 - 800 euro net pentru specialiştii cu minim trei ani de experienţă din celelalte categorii: tinichigerie, vopsitorie, mecanică, electrică şi diagnoză auto. În afară de aceste salarii, angajatorii asigura suplimentar cazare şi mâncare pentru expaţi. Amintim faptul că deficitul de forţă de muncă pregătită în România în domeniul reparaţiilor auto, depăşeşte în prezent 20.000 de persoane", a mai spus preşedintele ASSAI.

Rea voinţă, incompetenţă, dezinteres. Tabloul învățământului românesc, din care copiii ies dezorientați

Rea voinţă, incompetenţă, dezinteres. Tabloul învățământului românesc, din care copiii ies dezorientați

macheta vapor

Profesia de militar, promovată la Suceava de Forţele Navale Române

Tradiții la intrarea în postul Paștelui, în Sebeș: localnicii alungă spiritele rele cu ”opaițele”

A început Postul Paștelui. Fructele și legumele s-au scumpit

Locuitori din Saschiz, amendați de autorități după ce și-au renovat casele

Târgul în care produsele tradiționale sunt epuizate după 2 ore: ”Nu pun nevasta la gătit, copilul e sănătos”

Ghicitoare asistată social în Răcari - Dâmbovița: ”Am ghicit pe băț că o să muncesc”

centru turisti

Centre de informare turistică inutile. Un primar recunoaște că angajații nu au de lucru

Cursuri de specializare pe banii companiei pentru tinerii români. ”Am ajuns șef de vânzări”

Mesaj dur adresat Vioricăi Dăncilă de mama unui copil cu autism: ”Scuzele tale nu ajung”

Una din cele mai frumoase clădiri din țară, o ruină. Istoria fostei primării din Mizil

Sătui să trăiască la fel ca în Evul Mediu, au pus mesaje pentru primar în comună. Reacția edilului

"Să fim în rând cu lumea", sport periculos în România. Rezultatul îngrijorător al unui studiu