Service-urile caută mecanici auto chinezi, fiindcă românii vor minim 1.000 euro

Ultimul update: Vineri 26 Ianuarie 2018 17:50
Data publicarii: Luni 04 Decembrie 2017 12:06
Categorie: Social

Se caută mecanici auto chinezi, care să lucreze în service-urile românești. Cum este posibil așa ceva? Specialiștii noștri au plecat să lucreze în străinătate, atrași de salariile mai mari, iar în țară nu mai are cine să repare mașinile.

Așa că Asociația Service-urilor Auto a fost nevoită să ceară ajutorul ambasadei Chinei. Între timp, au venit cu oferte și agenții de recrutare din Filipine.

Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI) solicită intervenţia Ambasadei Chinei pentru a putea angaja cetăţeni chinezi, pe care ar urma să îi plătească cu sume între 250 şi 800 de euro net lunar, potrivit unui comunicat al Asociaţiei.

Reprezentanţii ASSAI susţin că industria de reparaţii auto din România se confruntă de peste cinci ani cu un deficit în creştere de forţă de muncă pregătită în acest domeniu. Numărul în creştere de înmatriculări auto din România presupune şi asigurarea unui număr suficient de angajaţi calificaţi în acest domeniu care să presteze activităţile specifice de reparare şi întreţinere a parcului auto naţional, spun ei.

"România are în prezent un parc auto de peste 7,5 milioane de autovehicule, cu o vârstă medie de 14 ani, iar aceste autovehicule vechi sunt puternic uzate tehnic din cauza unei infrastructuri primitive, aşa cum este cea românească, şi au nevoie de intervenţii dese în service. Opt din zece service-uri auto din România lucrează sub capacitatea proiectată din cauza lipsei de personal calificat", se mai arată în comunicat.

Potrivit sursei citate, în multe situaţii, salariile solicitate depăşesc posibilităţile patronilor de service.

"Angajaţii cu experienţă au ajuns să şantajeze efectiv patronii de service-uri, profitând de lipsa de forţă de muncă pregătită în acest domeniu şi nu acceptă salarii sub 1.000 - 1.400 de euro net. Este dificil să asiguri unui angajat un astfel de salariu lună de lună, în condiţii de instabilitate şi lipsa de predictibilitate legislativă şi fiscală, aşa cum se prezintă mediul de afaceri românesc. În astfel de situaţii, în relaţia dintre angajat şi angajator, mecanismele de cerere şi oferta eşuează, pentru că apar dezechilibre între pretenţiile angajaţilor şi posibilităţile angajatorului', a declarat Cristian Muntean, preşedinte ASSAI, citat în comunicat.

Angajaţii calificaţi aleg să plece şi să muncească pe bani mai mulţi în ţări precum Olanda, Anglia, Irlanda, Italia, iar lipsa de implicare a instituţiilor cu rol de control în acest domeniu şi în special fiscal stimulează dezvoltarea activităţilor fără autorizaţie în acest domeniu, susţine ASSAI.

"O parte dintre angajaţii cu experienţă îşi încropesc un atelier clandestin şi fără autorizaţie în curtea casei, ştiind că nu vor fi niciodată deranjaţi de către instituţiile cu rol de control, care verifică exclusiv firmele autorizate, fără a le trece pragul celor care fac evaziune fiscală şi lucrează fără niciun fel de autorizaţii. Pentru mai mult de 10.000 de ateliere clandestine, România a devenit un paradis fiscal şi legislativ", a mai spus Asociaţia.

În aceste condiţii, ASSAI intenţionează să deruleze un program pilot de recrutare şi relocare a 80 de persoane din Republica Populară Chineză, iar, dacă se dovedeşte că aceste persoane se pot integra şi face performanţă în service-urile auto care au acceptat să între în acest proiect, programul va continua până când va fi rezolvată problema deficitului de personal.

"Salariile oferite de către angajatori sunt: între 250 - 300 de euro net pentru spălătorii auto. În acest domeniu nu este necesară experienţa; între 500 - 800 euro net pentru specialiştii cu minim trei ani de experienţă din celelalte categorii: tinichigerie, vopsitorie, mecanică, electrică şi diagnoză auto. În afară de aceste salarii, angajatorii asigura suplimentar cazare şi mâncare pentru expaţi. Amintim faptul că deficitul de forţă de muncă pregătită în România în domeniul reparaţiilor auto, depăşeşte în prezent 20.000 de persoane", a mai spus preşedintele ASSAI.

Rea voinţă, incompetenţă, dezinteres. Tabloul învățământului românesc, din care copiii ies dezorientați
Rea voinţă, incompetenţă, dezinteres. Tabloul învățământului românesc, din care copiii ies dezorientați
VIDEO PROTVPLUS.RO
manualul unic
Manualul unic va dispărea de pe piaţă. Ecaterina Andronescu, pentru Ştirile ProTV: "Nu a fost o decizie tocmai fericită"
Scandal mare. Ciobanii din Tulcea amenință că își vor îneca toate oile în Dunăre
Handbalista Ada Iliescu mai are nevoie de 8.000 de euro ca să audă din nou. Cum poți dona
Ce s-a întâmplat cu asistaţii social după adoptarea "Legii anti-lene". "Eu nu prea pot, am mai multe"
Soluţia experţilor UE pentru facturi mai mici. Cum trebuie să ne spălăm
Angajaţii Metrorex au anunțat că vor intra în grevă generală pe perioadă nedeterminată
Accident
Patru răniți după impactul violent dintre două mașini, la Sinaia. Manevra periculoasă făcută de un șofer
Tinerii se înghesuie să lucreze la stat. Cât de mult se câştigă chiar şi fără experienţă
Firmele specializate în îngrijirea locurilor de veci, tot mai căutate. Preţul cerut pentru un mormânt
Povestea lui Traian Popa, un tată care își crește singur copiii: „Suntem luptători și mergem înainte”. VIDEO
Grevă la metrou, joi dimineață. Intervalul orar în care nu vor circula trenurile
Cele mai căutate jucării de Crăciun. Cea mai scumpă costă 480 de lei