Bulgaria si Ungaria, destinatiile preferate ale romanilor pentru cumparaturile in strainatate. Cele mai cautate produse
Daca ar putea, unii romani ar avea pe mese doar paine, dulciuri si detergenti din Bulgaria, haine la pret redus din Ungaria si cosmetice din magazinele italienesti.
Discutam despre obiceiul statornic al celor care traiesc aproape de granita de a-si face cumparaturile in tarile vecine. De la tigarete si incaltaminte la electronice, se pare ca fie pretul mai mic, fie calitatea constanta a celor din strainatate ii indeparteaza pe multi cumparatori de produsele "Made in Romania".
Dintre cei care pleaca lunar cu lista de cumparaturi peste granita, 18% aleg Bulgaria. Cum treci Podul Prieteniei, mai faci 5 kilometri si iti umpli sacosele si portbagajul cu ce stiu vecinii din sud sa produca mai ieftin.
39% dintre romanii care cumpara de afara isi fac in primul rand stocuri de cosmetice. 48% isi iau detergenti si alte produse de curatenie.
Pentru giurgiuveni este mai la indemana sa vina la mall-ul din Ruse, decat sa ajunga la marile magazine din Capitala. Pentru ca bulgarii sunt discreti, nu va putem arata exact cate masini cu numere de Giurgiu si Teleorman sunt in parcarea complexului comercial.
Dar va putem spune ca multe apartin proprietarilor de mici magazine, care profita de traficul lejer din timpul saptamanii si fac aprovizionarea la preturi cu 5-10% sub cele din Bucuresti.
"In fiecare zi aducem paine, doar duminica nu ca bulgarii nu lucreaza. Paine de casa, cum se facea la noi pe vremuri. Patiserie, cozonaci...", a spus Nela Radutu, proprietar de magazin.
Si aici ajungem la primul loc, in topul preferintelor: 69% cumpara de la vecini alimente. Cu tot cu adaos comercial, o paine de 700 de grame costa 2 lei. Un borcan de bulion 5 lei. Cafea 7 lei. Ciocolate 2 lei.
E adevarat ca nu intotdeauna produsele aduse de peste granita fac concurenta loiala celor romanesti. Dovada e un stand improvizat langa Piata Mare din Giurgiu. La vederea camerei de filmat, vanzatorul a disparut subit si nu se vede nicaieri o casa de marcat.
17% dintre romani prefera, pentru cumparaturi de haine, soldurile de toamna si primavara din Ungaria. 13% aleg Italia si 8% Republica Moldova.
Sursa: Pro TV
Etichete: Ungaria, romani, Bulgaria, pret, cumparaturi,
Dată publicare:
29-07-2014 20:56