Am atras putine fonduri UE, iar o parte le-am putea chiar da inapoi. Cat ne costa incompetenta si coruptia autoritatilor

Ultimul update: Vineri 18 Decembrie 2015 07:07
Data publicarii: Marti 15 Decembrie 2015 18:26
Categorie: Financiar

Romania risca sa piarda inca un miliard de euro, bani pe care i-a cheltuit deja din fondurile europene, din cauza unor proiecte nefinalizate.

Dupa ce, cu chiu cu vai, am reusit sa absorbim doar 11 miliarde de euro din cele 19 puse la dispozitie de Uniunea Europeana, proasta administrare birocratia si coruptia ne-au adus in aceasta situatie neplacuta.

Cele mai mari sume pe care riscam sa le platim din buzunarele noastre sunt pentru proiectele de la Transporturi. Pentru ca autostrada demolata, dintre Saliste si Orastie, nu va fi gata la timp, riscul de dezangajare, adica riscul sa dam banii inapoi Comisiei Europene, este foarte mare. Si nu doar pentru aceasta zona, ci pentru intreg tronsonul pentru care am pierde 400 de milioane de euro.

Un alt proiect care atarna acum de negocierile Guvernului Ciolos cu Europa este Metroul Drumul Taberei-Eroilor. Europa ne-a dat 70 de milioane de euro ca sa construim Magistrala 5. Avea termen de finalizare 2014, dar nu e gata nici acum. Si dupa ce s-a prabusit asfaltul peste excavarile din subteran, nici nu va fi gata pana la finalul anului. Atunci expira termenul pentru toate proiectele finantate pe programul 2007-2013.

In afara de aceste proiecte mari, pentru restul programului de Transporturi ar trebui ca in 2016 sa returnam Bruxelles-ului 150 de milioane de euro. Asta daca nu cumva noul guvern obtine vreo amanare.

A ridicat un sat cu fonduri europene stand in fata calculatorului. “Pe vremuri, cand ploua, nu puteai intra”

Cel mai rau este insa la capitolul formare profesionala, unde dosarele penale si problemele descoperite in cheltuirea banilor ne-ar putea costa peste o jumatate de miliard de euro.

Un sfert de miliard de euro este in pericol sa plece de unde a venit si la Programul de Cresterea Competitivitatii Economice, adresat firmelor. Banii vor fi platiti din bugetul statului, adica din taxele si impozitele noastre.

Proiectele de mediu, cum ar fi reabilitarea termica a cladirilor, investitii in energie si reciclare, ori retele de canalizare la care nu s-a conectat nimeni din cauza ca sunt facute prost, ne-ar putea costa si ele 60 de milioane de euro.

Asa ca, din 19 miliarde de euro, am reusit sa atragem 10,9. Si din acestea peste un miliard va face cale-ntoarsa. De ce? Pentru ca fie au fost furati, fie NU au fost investiti la timp si corect.

Reabilitare romaneasca pe bani europeni: un bloc din Capitala nu mai are caldura si nici geamuri. De cand dureaza lucrarile

Reabilitare romaneasca pe bani europeni: un bloc din Capitala nu mai are caldura si nici geamuri. De cand dureaza lucrarile

tren

CFR Călători va plăti cu 1 milion de euro mai mult pentru 15.000 de tone de motorină

Cel mai nou tramvai românesc a fost testat la Timișoara

Oamenii de afaceri, nemulțumiți de modificarea Codului Fiscal: ”Vom îngropa și micile investiții”

Robor ar putea depăși 4% în 2018. ”Vremea dobânzilor mici s-a dus”

Oficial FMI, citat de Profit.ro: „Riscul supraîncălzirii economiei României a crescut”

Euro se apreciază masiv. La ce valoare a ajuns moneda unică pe pietele internationale

bonuri fiscale

Loteria bonurilor fiscale noiembrie 2017. Care sunt bonurile câștigătoare

Petre Daea cere anchetă privind scumpirea alimentelor. Ce şi-a cumpărat din târg

Fermierii susţin că alimentele s-au scumpit artificial. Cât de ieftină ar fi carnea de fapt

Românii cu venituri mici ar putea da 80% din câștiguri pe rata la casă

Taxele și impozitele locale se vor mări pentru a acoperi găurile din buget. Creștere de 20%, la Vaslui

Euro creşte la 4,64 lei, în linie cu tendinţa regională