Tunelul de la Magistrala 5 de metrou, finalizat intr-un ritm de 2 ori mai lent ca inainte de 1989

×
Codul embed a fost copiat

Dupa 6 ani de la inceperea lucrarilor la metroul din Drumul Taberei, celebrele instalatii de forat Sfanta Varvara si Sfanta Filofteia au ajuns la destinatie, in statia Eroilor.

Dar bucurestenii nu se pot bucura, pentru ca statiile de metrou nu sunt gata. Abia peste un an se va circula pe magistrala 5. Este un nou record negativ, daca ne gandim ca inainte de 1989, liniile de metrou se construiau de doua ori mai repede, cu mijloace rudimentare.

Dupa 6 ani de asteptare, Sfanta Filofteia a terminat de sapat ultimul metru de galerie din magistrala 5. Linia de metrou, care trebuia finalizata initial inca din 2014, nu este insa gata.. Galeriile sunt terminate in proportie de 90 la suta, iar statiile, doar 40 la suta.

Dragos Titea, secretar de stat in ministerul Transporturilor: "Speram ca in prima jumatatea anului viitor sa finalizam si lucrarile de finisaje si atunci putem sa spunem ca aproape toata lucrarea este finalizata."

Dupa ce a sapat peste 4.300 de metri de galerie la o adancime si de 30 de metri, Sfanta Filofteia, o instalatie uriasa, cu un diametru de peste 6 metri, a reusit sa atinga si un record de viteza la nivel european. 45 de metri in 24 de ore.

Citește și
Autobuz_RATB
In Bucuresti, va fi introdus tichetul unic de transport. Biletul va putea fi folosit pentru RATB, metrou si microbuze
De ce „urăște” Donald Trump Ucraina. În 2019 i-a spui lui Zelenski: „Ucraina știe multe despre asta”

Cu toate ca este o instalatie moderna, condusa de un calculator, care practic sapa singura, totul s-a desfasurat cu incetinitorul.

Lucrarile au inceput in Drumul Taberei in 2011. In 2013 au fost sistate finantarile, iar cartitele au ramas blocate. In 2015 Sfanta Filofteia si Sfanta Varvara au mai beneficiat de o pauza dupa o surpare masiva. Abia la mijlocul lui 2017 au ajuns la destinatie, iar anul viitor va fi taiata panglica.

Spre comparatie, desi inainte de 1989 Metrorex lucra cu o instalatie rudimentara si folosea mineri ca sa sape galeriile cu o viteza maxima de 2 metri in 24 de ore, lucrarile se terminau la timp.

De pilda, lucrarile la linia Petrache Poenaru - Timpuri Noi au inceput in 1974 si au durat 5 ani, chiar daca au fost sapate galerii de doua ori mai lungi.

De ce constructorii s-au miscat atat de incet desi au tehnologie moderna, rapida? Directorul Metrorex se plange de legislatia care le permite firmelor participante la licitatii sa blocheze lucrarile.

Marin Aldea, directorul Metrorex: "Noi nu o lalaim, achizitiile pe care le facem presupune respectarea legislatiei in vigoare care da posibilitatea ofertantilor sa conteste."

Lalaite sau nu, deocamdata nu avem licitatii pentru trenuri noi pentru magistrala 5 si nici licitatii pentru magistralele spre Pantelimon si aeroportul din Otopeni. Oficialii de la Ministerul Transporturilor promit insa ca acestea vor fi lansate pana la sfarsitul anului.

Spre deosebire de noi, bulgarii au in acest moment o linie de metrou care leaga Aeroportul de Sofia, asta in conditiile in care in 1998 nu aveau nici macar un metru de galerie subterana. 

Articol recomandat de sport.ro
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
NEWS ALERT Veste uriașă pentru Simona Halep!
Citește și...
Ceremonie cu mult fast la Primaria Capitalei care a anuntat biletul unic de calatorie. Ce inseamna asta pentru bucuresteni
Ceremonie cu mult fast la Primaria Capitalei care a anuntat biletul unic de calatorie. Ce inseamna asta pentru bucuresteni

In dorinta de a-i convinge pe bucuresteni sa-si lase masinile acasa si sa circule cu transportul in comun, Primaria Capitalei anunta ca va lansa biletul unic pentru metrou si RATB.

In Bucuresti, va fi introdus tichetul unic de transport. Biletul va putea fi folosit pentru RATB, metrou si microbuze
In Bucuresti, va fi introdus tichetul unic de transport. Biletul va putea fi folosit pentru RATB, metrou si microbuze

Primaria Capitalei va implementa, din toamna, tichetul unic de transport, un calator putand astfel sa foloseasca acelasi bilet pentru calatoriile cu metroul, cu RATB, dar si cu microbuzele firmelor private care vor circula catre localitatile din Ilfov.

Cozi uriase si haos in statiile de metrou din Capitala. Cartelele imprimate invers au creat un adevar blocaj in Pipera
Cozi uriase si haos in statiile de metrou din Capitala. Cartelele imprimate invers au creat un adevar blocaj in Pipera

Ar fi de ras, daca n-ar fi de plans. In statiile de metrou din Capitala este haos, dupa modernizarea portilor de acces. De doua zile, in zona Pipera, se formeaza cozi uriase, deoarece calatorii au fost incurcati de cartelele pentru noile aparate.

Aglomeratie la statia de metrou Pipera dupa introducerea noului sistem de acces. Angajatii Metrorex, mobilizati. FOTO
Aglomeratie la statia de metrou Pipera dupa introducerea noului sistem de acces. Angajatii Metrorex, mobilizati. FOTO

Zeci de calatori au asteptat, marti dupa-amiaza, minute in sir sa coboare la statia de metrou Pipera din cauza aglomeratiei produse dupa introducerea noilor sisteme de acces, angajatii Metrorex fiind mobilizati sa-i ajute pe calatori.

Recomandări
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad
Întâlnire de taină la Damasc. Presa din Siria: Șeful Serviciului Secret din România, față în față cu Bashar al-Assad

Un diplomat european a dezvăluit, miercuri, pentru Syria TV, că Serviciului Secret din România a vizitat Siria și s-a întâlnit cu președintele Bashar al-Assad și cu directorul serviciilor de informații siriene, Hossam Luke.

Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA
Tehnologia care poate apăra România în cazul unui atac cu rachete balistice. A fost testată cu succes de Israel și SUA

Israelul și Statele Unite au folosit pentru prima oară într-o situație reală interceptoarele de rachete balistice împotriva proiectilelor lansate de Iran.

România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc
România, mamă vitregă pentru elevi. „Masa caldă” e, de fapt, rece în peste 60% din cazuri. Nu toți copiii o primesc

"Masa caldă" în școli este în peste 60% din cazuri un sendviș sau un pachet cu hrană rece. Programul național funcționează doar într-o treime dintre școlile alese de Ministerul Educației, care dă vina pe incompetența autorităților locale.