Cand vor incepe lucrarile la Comarnic-Brasov, autostrada de 1 miliard de euro. Ioan Rus: "O putem face pe banii nostri"
Ministrul Transporturilor anunta ca lucrarile la autostrada Comarnic-Brasov debuteaza in 2015. Asta desi in Masterplanul pentru autostrazi, prezentat Comisiei Europene, constructia urma sa inceapa abia peste 2 ani.
''O putem face pe banii nostri'', da de inteles Ioan Rus. Deocamdata nu este clar totusi cine sunt constructorii soselei de viteza. Parlamentarii din comisia de Transporturi a Senatului l-au intrebat pe Ioan Rus de ce lucrarile la Comarnic - Brasov incep abia in 2017. “Ca sa nu spunem ca incepem anul acesta”, a fost reactia sa.
Din ce bani? Dar mai ales cine vor fi constructorii? - au continuat senatorii. Ministrul Transporturilor a raspuns ca exista mai multe variante, fara a da detalii.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Ioan Rus, Ministerul Transporturilor: "Fara sa renuntam la ideea de concesiune si fara sa renuntam la ideea de a o incepe pe bani din bugetul statului si cand am spatiu o bag in fondurile europene. Ca o fazam."
Adica autostrada o sa fie impartita in tronsoane. "Daca ar fi sa dam crezare noii promisiuni facute de Ministerul Transporturilor pana la sfarsitul anului, aici ar trebui sa vedem santier si utilaje care construiesc in sfarsit autostrada Comarnic Brasov. Este cea mai scumpa din masterplan, mai exact se platesc 21 de milioane de euro. Intreg tronsonul va costa 1 miliard de euro”, a relatat Madalina Bucur, corespondent PRO TV.
In acest an ar trebui sa fie gata si cei 3 kilometri de la intrarea in Bucuresti pe A3. Deocamdata tronsonul e lasat de izbeliste dupa ce contructorul a ajuns sa se judece cu statul roman si chiar a castigat despagubiri de 8 milioane de euro.
"Desi responsabilii de la Ministerul Transporturilor au promis ca in sfarsit in acest an vor termina cei 3 kilometri din autostrada Bucuresti Ploiesti, inca nu au inceput exproprierile, iar lucrarea propriu-zisa nu are un constructor, cu alte cuvinte suntem inca la stadiul de promisiuni”, a relatat Vitalie Cojocari, corespondent PRO TV.
Romania s-a angajat sa construiasca 800 de kilometri de autostrada pana in 2020.