Piața apartamentelor de închiriat în regim hotelier, lovită dur de pandemie. Ce soluții există
Întreagă piață de apartamente de închiriat în regim hotelier a fost lovită extrem de dur, de pandemia COVID 19.
Marile platforme de închirieri au înregistrat pierderi semnificative, după ce aproape toate rezervările au fost anulate sau amânate.
Chiria tradițională, una dintre soluții
Cei mai mulți dintre proprietarii care închiriau apartamentele pe perioade scurte s-au întors la chiria tradițională, pe termen lung, iar alții așteaptă noile reglementări.
Alexandru deține un studio la poalele munților, în Sinaia. L-a pus pe platforma Airbnb pentru închiriere în urmă cu aproximativ 6 luni, însă din cauza pandemiei a decis să îl scoată din circuitul turistic.
Alexandru Sarchizian: „Activitatea suspendată pe termen nelimitat. Nu e bine să expui nici spațiul, nici oamenii care vin acolo”.
AirBnb a concediat 25% din forța de muncă
Platforma online AIRBNB a anunțat că le permite gazdelor anularea rezervărilor fără taxă, în contextul actual.
Ca o consecință directă, a decis disponibilizarea a 25% din forță de muncă - adică 1.900 de angajați. Veniturile pentru 2020 sunt estimate la jumătate față de anul trecut.
Broker imobiliar: „În mom de față piață imobiliară este scăzută cu 50%, în ceea ce privește inchiriererea în regim hotelier. Numărul clienților a scăzut în jur de 80% față de acum 2 luni de zile”.
Reprezentant Imobiliare.ro: „Segmentul apartamentelor scoase la închiriere în regim hotelier este contectat la turism și acesta este blocat. Unii pot să încerce să migreze la chiria tradițională. Au investit mult, au proprietăți în centrele orașelor, care pe piața chiriilor s-ar translata în proprietăți foarte scumpe lunar. Iar piața chiriilor clasice este afectată la acest moment.”
TripAdvisor va concedia 900 de angajați
Și site-ul TripAdvisor a anunțat că va da afară 900 de angajați, pentru a reduce costurile companiei.
În aceste două luni, turismul clasic a fost practic inexistent și nici perioada următoare nu se anunță prea bună. Mulți s-au văzut nevoiți să închidă. Este și exemplul acestui hotel din stațiunea Neptun.
Daniela Peteanu, administrator hotel: „Odată cu început acestei pandemii este clar că rezervările au suspendat acordarea avansurilor. Este foarte clar că suntem afectați. Sperăm ca unitățile să poată functiuona odată cu 15 iunie. Va trebuie să luăm măsuri. Fiecare să achizioneze nebulizatoare, lămpi, dezinfectanți cu senzori”.
Bineînțeles, aceste măsuri vin la pachet cu o serie de costuri pentru hotelieri. Unii proprietarii de apartamente închiriate în regim hotelier iau în calcul să mărească tariful pentru aceste servicii.