Zona de pe Pământ unde nu există nicio urmă de viață. Explicația oamenilor de știință

Dallol
iStock

Oamenii de știință au descoperit pe pământ o regiune în care condițiile sunt atât de extreme încât nicio formă de viață nu poate să supraviețuiască.

Este vorba despre câmpul geotermal Dallol, din nordul Etiopiei, o zonă lipsită complet de viață și în care nu există nici măcar microorganisme. Potrivit cercetătorilor, totul se datorează unei serii de factori: temperaturile extrem de ridicate și bălțile foarte sărate și acide, potrivit CNN.

Chiar și iarna, temperaturile pe timpul zilei depășesc 45 de grade, iar unele bazine hiperacide și hipersaline au valori negative ale pH-ului.

Cu toate că prezintă elementele chimice necesare vieții - inclusiv apă și carbon - nici măcar microorganismele nu pot să supraviețuiască în bazinele geotermale din Dallol.

Descoperirea a fost făcută de un grup de cercetători, care a publicat rezultatele studiului în jurnalul Nature Ecology & Evolution.

Arma care-i sperie pe ruși ar putea ajunge în Ucraina. Moscova amenință că va extinde „zona-tampon”

"După ce am analizat mai multe mostre, am descoperit că nu există viață microbiană în aceste bazine sărate, fierbinți și hiperacide sau în lacurile bogate în magneziu din apropiere", a spus Lopez Garcia, unul dintre biologii care au participat la studiu.

"Însă în deșert și în canioanele saline din preajma câmpului geotermal există o diversitate de microorganisme primitive care se hrănesc cu sare, dar nu se găsesc și în bazinele hiperacide și hipersaline din așa-numitele lacuri galben-negre din Dallol, abundente în magneziu", a adăugat Lopez Garcia.

Oamenii de știință au folosit dovezile legate de existența unor forme de viață în condiții extreme pe Terra ca o paralelă la șansele de a descoperi viață pe alte planete. Astfel, cercetătorii au explicat că, în acest caz, simpla prezență a apei și a altor elemente necesare vieții, nu înseamnă că și există viață.

"Studiul nostru arată că există zone pe Pământ, precum bazinele Dallol, care sunt sterile, deși conțin apă", a mai spus Lopez.

”O echipă maghiară poate ajunge în Liga 1 din România. Anti-maghiarismul, tipic la București”. Reacție deplasată a fotbalistului ungur legitimat în România
Papirusurile de la Herculaneum dezvăluie informații incredibile. Unde a fost înmormântat marele filosof Platon

Papirusuri descoperite în oraşul antic Herculaneum au dezvăluit locul în care Platon a fost înmormântat în perimetrul Academiei Platonice din Atena, a declarat marţi un cercetător italian, informează ANSA.

Cercetătorii au descoperit ceva îngrijorător în ochii umani. Au ajuns până și în placentă sau creier

Un studiu recent publicat a scos la iveală microplastice inclusiv în ochiul uman.

O fetiță de 11 ani a descoperit cea mai mare reptilă care a trăit vreodată în mările planetei

Fosilele descoperite de o fetiță de 11 ani pe o plajă din Somerset ar fi putut proveni de la cea mai mare reptilă marină care a trăit vreodată, potrivit experților citați de The Guardian.

INTERVIU. Cum a urmărit Nicușor Dan seara în care Cîrstoiu a fost eliminat de PSD-PNL: ”M-am jucat cu copiii și m-am culcat”

Primarul general Nicușor Dan nu a mai avut răbdare să stea până la finalul negocierilor PSD-PNL în seara zilei de luni, în care Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă au decis soarta candidatului Cătălin Cîrstoiu, așa că s-a jucat cu copiii și ... s-a culcat.

Schimbarea la față a Rusiei. Cinci scenarii despre cum ar putea arăta această țară după Vladimir Putin

"Ce se va întâmpla pe termen lung cu Rusia?" este marea întrebarea pe care foarte multă lume și-o pune, mai ales că nici măcar "Țarul de la Kremlin", Vladimir Putin, nu poate scăpa de moarte.

Marcel Ciolacu: „Locul domnului Cristian Popescu Piedone nu poate să fie decât ca şi primar, în continuare, la Sectorul 5”

Preşedintele PSD, Marcel Ciolacu, a declarat, miercuri, că locul lui Cristian Popescu Piedone nu poate să fie decât ca şi primar, în continuare, la Sectorul 5, el precizând că nu va negocia cu acesta pentru retragerea din cursa electorală.