Un asteroid se apropie de Pământ. Care sunt șansele să lovească Terra

asteroid
Shutterstock

Un asteroid, care se apropie de Pământ chiar înainte de ziua alegerilor din Statele Unite, are şanse de 0,42 % să lovească planeta, potrivit NASA, scrie independent.co.uk.

Corpul ceresc, cunoscut ca 2018VP1 ar urma să treacă pe lângă Pământ pe 2 noiembre, înaintea alegerilor prezidenţiale din SUA, potrivit Laboratorul de Propulsie Jet (JPL) al NASA, transmite News.ro.

Agenţia spaţială a spus că există trei ciocniri potenţiale dar, "bazându-ne pe 21 de observaţii de-a lungul a 12.968 de zile", nu crede că este posibil un impact direct.

2018VP1, care a fost iniţial identificat la Observatorul Palomar din California, în 2018, nu este considerat "un obiect potenţial periculos" din cauza mărimii sale mici - cu un diametru de 0,002 kilometri, potrivit NASA.

Sonda spatiala
O sondă spaţială va trimite pe Terra eşantioane de pe un asteroid. Ar putea oferi informații despre originea vieții

Obiectele posibil periculoase - de obicei asteroizi sau comete - sunt cele care au o orbită care le apropie de Pământ şi sunt suficient de mari ca să provoace pagube semnificative dacă lovesc planeta.

Săptămâna trecută, un asteroid cu o lungime de trei până la şase metri a trecut la o distanţă de 2.950 de kilometri de Pământ, pe deasupra Oceanului Indian.

Un asteroid care a trecut pe lângă Pământ a fost observat după 6 ore. Ce s-ar fi întâmplat dacă lovea planeta

Un asteroid cu o lungime de trei până la şase metri a trecut duminică la o distanţă de 2.950 de kilometri de Pământ, potrivit agenţiei spaţiale americane NASA.

Sonda spaţială niponă Hayabusa2 va reveni în apropierea Terrei, la data de 6 decembrie, pentru a lansa o capsulă conţinând eşantioane de sol colectate de pe un asteroid, probe ce ar putea oferi mai multe informaţii despre originea vieţii.

„A fost mai grav decât credeam până acum”. Ce s-a aflat despre dispariția dinozaurilor

Faimosul asteroid considerat parţial vinovat de extincţia dinozaurilor a urmat cea mai periculoasă traiectorie posibilă pentru a acoperi întreaga planetă sub un nor dens de gaze şi praf, au dezvăluit autorii unui studiu publicat marţi.

Un asteroid cu diametrul de 2 kilometri va trece pe lângă Terra. Ce spun specialiștii

Un asteroid cu diametrul de 2 kilometri va trece miercuri pe lângă pământ, dar la o distanță sigură, de peste 6 milioane de kilometri.

Noua conductă de gaze din Bulgaria a început să funcționeze. România poate spera la prețuri mai mici la gaze

România poate spera la prețuri mai mici la gaze, odată cu intrarea în funcțiune a conductei din Bulgaria prin care am putea importa gaz din zona Mării Caspice.

Culturi risipite din cauza „hibelor legislative”. Cum reacționează statul român la problema secetei

„Ne facem că plouă”, partea II. În Vrancea, un fermier se chinuie de 17 ani să preia un canal construit înainte de 1989, nefolosit, pentru a iriga.

2022, un an în care pârjolul a cuprins Europa, Asia și America. Cât de pregătite sunt autoritățile

„Ne facem că plouă”, partea I. 2022 va intra în istorie ca cel mai secetos an trăit de omenire, până acum. Ar trebui să plouă mărunt luni la rând pentru ca pământul să-și revină și să rodească, așa cum o făcea până acum câțiva ani.