Un asteroid a declanșat un mega-tsunami de 250 de metri pe Marte, cred oamenii de știință

marte
Shutterstock

Oamenii de știință cred că un mega-tsunami a fost provocat acum 3,4 miliarde de ani pe Marte de lovitura cu un asteroid similară impactului devastator care a dus la dispariția dinozaurilor de pe Pământ.

Valul gigant, care măsoară până la 250 de metri înălțime, a fost creat cu aproximativ 3,4 miliarde de ani în urmă, prin impactul unui asteroid sau al unei comete într-un ocean de mică adâncime din zonele joase din nordul planetei roșii, au anunțat oamenii de știință, potrivit Sky News.

Până acum, locația craterului lăsat de asteroid este neclară.

Cercetătorii de la Institutul de Științe Planetare din Tucson, Arizona, au analizat hărți ale suprafeței lui Marte, create din fotografii ale misiunilor anterioare pe planetă.

Ei au identificat un crater, numit Pohl, cu un diametru de 110 km, despre care cred că a fost cauzat de asteroid.

Un asteroid ”ucigaș de planete” ascuns de strălucirea Soarelui ar putea lovi Pământul. Va provoca o extincție în masă
VIDEO. Momentul în care Diana Șoșoacă e dată afară din plenul PE. „Am dreptul să vorbesc. Am fost votată de români

Este situat într-o zonă despre care studiile anterioare au indicat că a fost scufundată de apa oceanului la aproximativ 120 de metri sub nivelul mării.

Oamenii de știință cred că a fost format în urmă cu 3,4 miliarde de ani, pe baza poziției sale deasupra și dedesubtul rocilor datate anterior din această perioadă de timp.

Naționala Ungariei, cădere liberă în clasamentul FIFA după Euro 2024
A fost descoperit un asteroid ”ucigaș de planete”. Oamenii de știință spun că, într-o zi, ar putea provoca un dezastru

Un asteroid „ucigaș de planete”, care se ascunde în strălucirea soarelui, a fost în sfârșit detectat. Oamenii de știință spun că această piatră spațială uriașă s-ar putea izbi de Pământ într-o zi, provocând un dezastru.

Un asteroid din categoria ”ucigașilor de planete”, denumiți așa din cauza mărimii lor, capabile să provoace o extincție globală a speciilor în urma unui impact, ar putea lovi Pământul. Momentan, acesta este ascuns în strălucirea Soarelui.

Un asteroid „ucigaș de planete” se apropie de Pământ. Ce spun cercetătorii despre intersectarea sa cu Terra

Cercetătorii au descoperit un asteroid cu diametrul de aproximativ 1,5 kilometri în apropierea Pământului, cel mai mare obiect descoperit în ultimii opt ani.

Un asteroid monstruos de mare va trece pe lângă Pământ chiar de Haloween. Viteza, de 86 de ori mai mare decât cea a sunetului

Un asteroid monstruos de mare, cu „potențial periculos”, va trece pe lângă Pămând chiar de Haloween, pe 31 octombrie, potrivit NASA.

NASA a reușit să schimbe traiectoria asteroidului Dimorphos

Misiunea spațială prin care un asteroid a fost deviat de pe traiectoria sa, la finele lunii septembrie, a fost un succes, a anunțat NASA.

Analiști, după scandalul făcut de Diana Șoșoacă în Parlamentul European: ”Imaginea României, afectată!”

Moment rușinos provocat de Diana Șoșoacă în Parlamentul European. În noua sa calitate, de europarlamentar, a întrerupt ședința pentru alegerea președintelui Comisiei Europene.

Cel mai intens moment politic al discursului Ursulei von der Leyen din plenul Parlamentului a fost cel legat de Viktor Orban

A fost un vot cu emoții pentru Ursula von der Leyen, care și-a negociat candidatura cu eurodeputații de câteva luni. Ultimele întâlniri le-a avut chiar înaintea discursului din plen, unde și-a prezentat prioritățile pentru următorul mandat.

Nu au uitat ce sunt. Românii din Diaspora au pompat în economia României o sumă record în 2023

Potrivit datelor Băncii Naționale, românii plecați la muncă în străinătate au trimis în țară 6,5 miliarde de euro în 2023, echivalentul a 2 la sută din PIB.