Singurul animal care ar putea supraviețui sfârșitului lumii. Pariul oamenilor de știință

apocalipsa, soare sfarsitul lumii,
Shutterstock

Cercetătorii și-au pus întrebarea ce animal ar putea rămâne în viață dacă ar veni sfârșitul lumii, iar rezultatul pe care l-au aflat esâte unul surprinzător.

Milioane de creaturi au reușit să supraviețuiască în timpul erupțiilor vulcanice, cutremurelor, inundațiilor și tornadelor - dar oamenii de știință cred că doar una dintre ele va reuși să supraviețuiască până la sfârșitul lumii.

Cercetătorii de la Universitatea din Oxford și de la Universitatea Harvard au reușit să delimiteze creatura care are cele mai mari șanse de supraviețuire în cadrul unui studiu din 2017 care a analizat rezistența vieții la evenimentele astrofizice.

Acest studiu a mers dincolo de atmosfera noastră pentru a examina potențialele amenințări la adresa planetei, uitând de despăduriri, incendii sau războaie nucleare pentru a se concentra în schimb pe evenimentele care ar putea pune capăt lumii și care ar putea veni din spațiu.

Bazându-se pe evenimente care ar „steriliza complet o planetă asemănătoare Terrei”, cercetătorii au analizat trei surse astrofizice - supernove, explozii de raze gamma, impacturi de asteroizi mari - și stelele care trec pe lângă ele.

sfarsitul lumii
Secretarul general ONU: Riscurile unui carnagiu cresc. Omenirea nu a fost niciodată atât de aproape de sfârșitul lumii
Detalii terifiante. Soția unui preot din Vaslui a făcut autostopul, iar a doua zi Maricela a fost găsită moartă

Nu este un animal de companie

Din păcate, oamenii nu vor supraviețui unor astfel evenimente, dar există însă o creatură care ar putea avea o șansă.

Această creatură este tardigrada (foto jos) și nu, nu este un animal de companie. Cunoscute și sub numele de „urși de apă” sau „purceluși de mușchi”, tardigradele sunt animale acvatice aproape microscopice, cu cap plat și opt picioare, notează Unilad.

tardigrada

„Spre surprinderea noastră, am descoperit că, deși supernovele din apropiere sau impactul cu asteroizi mari ar fi catastrofale pentru oameni, tardigradele nu ar putea fi afectate. Prin urmare, se pare că viața, odată ce începe, este greu de eliminat în întregime. Un număr uriaș de specii sau chiar genuri întregi pot dispărea, dar viața în ansamblu va continua”, declarat dr. David Sloan, co-autor al studiului.

Pentru a-și asigura supraviețuirea, micile creaturi sunt capabile să intre într-o stare de hibernare cunoscută sub numele de criptobioză.

În timpul acestui proces, tardigradele elimină mai mult de 95% din apa din corpul lor. Ele sunt capabile să supraviețuiască la temperaturi de până la -273 de grade Celsius, și până la 150 de grade C, precum și la presiune extremă și radiații puternice.

Presa din Kosovo l-a descris în două cuvinte pe Mircea Lucescu, după meciul de la Priștina
Cercetător de la NASA, avertisment înfricoșător despre un asteroid care este posibil să aducă sfârșitul lumii

NASA a emis un avertisment înfricoșător despre un asteroid care este posibil să aducă, în urma impactului cu Pământul, sfârșitul lumii.

Pe măsură ce ”riscurile de escaladare” în Ucraina cresc, lumea se îndreaptă ”cu ochii larg deschişi” către ”un război mai extins”, a declarat luni secretarul general al ONU în faţa Adunării Generale a ONU, relatează AFP.

FOTO O lumină de culoare roz a apărut pe cerul din Australia. Martor: Vine sfârșitul lumii

Locuitorii din Mildura, Australia, au avut parte de o priveliște inedită miercuri seară, când cerul a căpătat o strălucire roz.

Incendiile de vegetație provoacă dezastru în întreaga țară. Salvatorii au ajuns să lupte și cu inconștiența oamenilor

Este în continuare prăpăd în multe județe din țară din cauza incendiilor de vegetație.

Filmul românesc „Anul Nou care n-a fost” a câștigat Premiul FIPRESCI la Festivalul Internațional de la Veneția

Vin vești minunate de la Festivalul de Film de la Veneția! „Anul Nou care n-a fost”, regizat și scris de Bogdan Mureșanu, a câștigat Premiul FIPRESCI, oferit de juriul Federației Internaționale a Criticilor de Film.

Proteste uriașe în Franța faţă de numirea lui Michel Barnier în funcţia de premier. Macron, acuzat că „a furat” alegerile

Zeci de mii de persoane au ieşit sâmbătă în stradă în Franţa pentru a protesta faţă de numirea lui Michel Barnier în funcţia de premier, stânga acuzându-l pe Emmanuel Macron că „a furat alegerile” prin numirea unui politician de centru-dreapta.