Senzația de arsură în nas, un nou simptom al infecției cu coronavirus

simptom
Shutterstock

COVID-19 poate provoca simptome nazale similare infecțiilor respiratorii.

Unele rapoarte și studii de caz descriu, de asemenea, persoanele cu COVID-19 care dezvoltă o senzație de arsură a nasului, potrivit healthline.com.

Senzația de arsură în nas poate fi un simptom al COVID-19, dar nu este unul dintre cele mai frecvente simptome. Singurele studii medicale care examinează acest simptom sunt studii de caz izolate, deci, în acest moment, nu este clar cât de des o experimentează oamenii.

O senzație de arsură în nas poate fi cauzată de inflamația sinusurilor. Virusurile, ciupercile și bacteriile pot provoca infecții ale sinusurilor.

Într-un studiu din august 2020 care a vizat 1.773 de persoane cu COVID-19, s-a constatat că 4,1% au dezvoltat congestie nazală și 2,1% au dezvoltat o secreție nazală. Aceste condiții pot duce la blocarea sinusurilor care încurajează dezvoltarea bacteriilor sau a ciupercilor.

Un nou simptom al infectării cu Covid-19. Ce semne pot apărea pe unghiile de la mâini. FOTO
„Păpușa de fier a lui Putin” explică propaganda Kremlinului: „Nu contează ce se întâmplă cu adevărat”

Potrivit unei revizuiri din aprilie 2020 cercetătorii cred că SARS-CoV-2 pătrunde în celule printr-o enzimă 2 de conversie a angiotensinei (ACE2). ACE-2 se găsește într-o concentrație la fel de mare în cavitatea nazală, precum și în orice altă parte a tractului respirator superior sau digestiv.

ACE-2 se găsește și în alte părți ale corpului, cum ar fi tractul gastro-intestinal, plămânii, vasele de sânge și inima.

Cea mai mare concentrație de ACE-2 în nas se găsește în celulele producătoare de mucus și celulele epiteliale ciliate, care sunt celule ce acoperă tractul cavității nazale.

Cercetătorii au descoperit, de asemenea, că SARS-CoV-2 are nevoie și de o proteină numită TMPRSS2 pentru a intra în mod optim într-o celulă. TMPRSS2 a fost identificat și în celulele care acoperă nasul, conform cercetărilor din iunie 2020.

Un nou simptom al infecției cu coronavirus, descoperit de cercetători. Cum îl recunoaștem

Coronavirusul poate ataca plămânii și inima. Poate provoca dureri în piept sau senzație de arsură în plămâni.

„Unghiile COVID” sunt cel mai nou semn că o persoană a trecut prin boală, conform unui expert britanic.

Cum îți dai seama din timp că ai Covid-19. Acest simptom este un pronostic bun al bolii

Pierderea mirosului este nu doar unul dintre factorii de diagnosticare timpurie a COVID-19, ci şi simptomul unui pronostic bun al bolii, potrivit unui studiu realizat în Spania, relatează EFE.

O femeie și-a pierdut o mare parte din păr din cauza COVID-19:
O femeie și-a pierdut o mare parte din păr din cauza COVID-19: "A fost îngrozitor"

Abbey Read, 45 de ani, nu a prezentat niciun simptom clasic de infectare cu COVID-19, însă a pierdut foarte mult păr.

În plin an electoral, oficialii PSD-PNL au în plan o nouă majorare a salariilor. Cu cât ar crește, din iulie, salariul minim

Deși presați de cheltuieli prea mari la buget, oficialii au în plan o nouă majorare a salariilor, în an electoral.

Europenii vor să-și întărească armatele, în timp ce Ucraina primește un nou pachet de ajutor

Noul pachet de ajutor american pentru Ucraina va include și rachete ghidate cu o rază de acțiune de 300 de km.

Filmul evenimentelor. Cum s-a rupt coaliția PSD-PNL la Primăria Capitalei, din cauza medicului Cătălin Cîrstoiu

După două luni de căutări și încă una în care au făcut campanie pentru medicul Cătălin Cîrstoiu, liderii PNL și PSD au anulat toate planurile comune pentru Primăria generală a Capitalei.