Obiectul banal care ar duce la micșorarea organelor genitale masculine, potrivit unui studiu

relatii istock
iStock

Chimicale precum perfluoroalkyl şi polyfluoroalkyl (numite și PFC-uri) care se găsesc în învelișul de teflon din tigăile pentru gătit, dar și în alte produse pot duce la micșorare organelor genitale masculine, relatează Daily Mail.

Ar fi afectați bărbații ai căror părinți au fost expuși la un nivel ridicat de astfel de chimicale folosite și la producerea vaselor de gătit din teflon.

Potrivit unui studiu al cercetătorilor italieni de la Universitatea din Padova și publicat de Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, aceste tipuri de chimicale afectează hormonii masculini și pot duce la dezvoltarea de organe sexuale mai mici cu până la 1,25 cm.

Cercetătorii italieni au făcut un studiu pe 383 de bărbați (peste 18 ani), mulți dintre ei din Padova, unde apa este printre cele mai poluate din lume cu chimicale de tipul PFC-uri.

Astfel tinerii expuși de dinainte de a se naște la un nivel ridicat de astfel de chimicale au organele genitale cu până la 1,25 cm mai mici decât bărbații sănătoși.

Hanul cu Tei se vinde cu 1,6 milioane€. Clădirea, cumpărată de Ilie Dumitrescu în 2004

Substanţele menţionate mai sus sunt chimicale sintetice care au fost folosite într-o varietate de produse, precum vasele de gătit, produse de împachetat mâncare, haine impermeabile, produse de curăţat.

Studii anterioare au asociat expunerea la aceste chimicale cu bolile tiroide, maladii la sistemul reproducător și chiar obezitate.

Presa din Spania a reacționat imediat după ce Simona Halep a aflat că joacă cu Paula Badosa în primul meci de la revenire
O membrană din sânge de animale ar putea revoluționa industria ambalajelor. Dispare în pământ în două săptămâni

Industria ambalajelor ar putea fi revoluționată de o invenție a specialiștilor în știința și ingineria alimentelor de la Galați. Aceștia propun membrana biodegradabilă, făcută din sânge de animale.

Hai, noroc! NASA anunță descoperirea a două stele în formare, înconjurate de alcool și gheață

NASA a anunțat descoperirea de către telescopul James Webb a două protostele înconjurate de alcool, oțet și gheață- practic, molecule organice care fac posibilă dezvoltarea vieții.

”Cometa diavolului” a devenit vizibilă de pe Pământ. Este de trei ori mai mare decât Everestul și apare o dată la 71,3 ani

O cometă de trei ori mai mare decât Muntele Everest va deveni vizibilă de pe Pământ în această săptămână. ”Cometa diavolului”, așa cum a fost denumită, este observabilă doar o dată la 71,3 ani.

Arma NATO care va tranzita România pentru a ajunge în Ucraina. MApN îi va asigura combustibilul

Între timp, apărarea Ucrainei suferă din cauza stocurilor tot mai mici de muniție. Un ajutor substanțial este pe drum din Finlanda, stat care a aderat la NATO anul trecut.

PSD și PNL s-au înțeles: Cătălin Cîrstoiu va fi candidatul comun al Coaliției la Primăria Capitalei

După aproape aproape ore de discuții, coliția de Guvernare a decis luni seară că medicul Cătălin Cîrstoiu este candidatul PSD-PNL pentru Primăria Capitalei.

Bani europeni pentru înființarea centrelor de colectare, refuzați de primării. Câmpurile au devenit „magnet” pentru deșeuri

Peste 1.900 de primării ar fi putut să ia bani europeni prin PNRR pentru înființarea așa-numitelor centre de colectare cu aport voluntar.