Cercetătorii NASA, mai aproape ca niciodată de Soare. Ce au descoperit

×
Codul embed a fost copiat

Cercetătorii NASA au ajuns mai aproape ca niciodată de Soare. Au făcut-o cu ajutorul unei sonde spaţiale, trimisă să adune informaţii despre steaua în jurul căreia se învârte planeta noastră.

Vehiculul, care a costat un miliard şi jumătate de dolari, le-a transmis deja primele concluzii, dezvăluind astfel o mică parte din secretele astrului.

Se află în inima sistemului nostru solar, dar din multe multe puncte de vedere, Soarele reprezintă încă un mister.

Sonda solară Parker are însă misiunea de a rezolva această enigmă. De mărimea unui autoturism, vehiculul spaţial este echipat cu un scut termic foarte gros, cu ajutorul căruia poate rezista unor temperaturi de peste 1.370 de grade Celsius.

Din imaginile recepţionate până acum de cei de la NASA, aceştia au decoperit că în jurul Soarelui există o zonă fără particule de praf cosmic.

NASA
NASA face pregătiri intense pentru descoperirea vieții extraterestre. Ce robot testează

În rest, astrul este înconjurat de praf stelar care provine de la comete sau asteroizi foarte mici.

Dr. Aleida Higginson, cercetător la Facultatea de Fizică John Hopkins: „Aceste particule de praf circulă de fapt în spirală către Soare și se ciocnesc între ele, spărgându-se în bucăți din ce în ce mai mici.”

Pe parcurs ce aceste bucăți mici se apropie tot mai mult de Soare, ele sunt vaporizate complet, fie din cauza luminii sau a presiunii foarte puternice din partea Soarelui, care le trimite cât mai departe în spaţiu.

În plus, cei de la NASA vor să afle de ce atmosfera exterioară a Soarelui, coroana, mai exact, are temperaturi mult mai mari decât cele existente pe suprafaţa astrului.

Potrivit specialiştilor americani, coroana Soarelui atinge temperaturi de peste un milion de grade Celsius, în timp ce temperatura de pe suprafaţa lui ar fi de aproximativ 6.000 de grade Celsius.

Sonda solară a început să transmită primele date despre câmpul magnetic şi vântul solar, care vor permite oamenilor de ştiinţă să prevină problemele privind reţelele de comunicaţii de pe Pământ.

Dr Eric Christian, cercetător NASA: „Pe Terra suntem protejați de câmpul magnetic și de atmosfera Pământului. Dar când ești în spațiu, departe de acest câmp magnetic al Terrei, furtunile solare pot fi un pericol nu numai pentru astronauți ci și pentru vehiculul spaţial. Sonda Parker obține informații care ne vor permite, în viitor, să prognozăm aceste furtuni solare așa cum meteorologii prognozează vremea pe Pământ. ”

Distanţa medie dintre Soare şi Terra este de 150 de milioane de kilometri. Lansată anul trecut, sondă solară Parker s-a aventurat până acum la 25 de milioane de kilometri de Soare.

Cu cât se apropie mai mult de Soare viteză sondei va crește, urmând să ajungă la o viteză de aproape 700 de mii de km pe ora. Că să va faceți o idee.. asta înseamnă că distanță dintre București și Los Angeles ar putea fi străbătută cu un astfel de vehicul într-un minut. Misiunea este prevazută să dureze şase ani.

Motivul pentru care NASA va trimite șoareci să trăiască printre astronauții de pe Staţia Spaţială

Staţia Spaţială Internaţională va fi ... "invadată"de şoareci, începând de joi. Nu este vorba despre o neglijenţă, ci doar despre un experiment pe care îl fac savanţii de la NASA.

NASA va testa un robot care se va deplasa sub gheaţă în viitoarea vară australă din Antarctica, pentru a-l utiliza în 2025 într-o misiune cu scopul de a găsi dovezi de viaţă extraterestră pe o lună a lui Jupiter.

Primul mesaj de la sonda Voyager 2, ajunsă în spațiul interstelar. Studiu:
Primul mesaj de la sonda Voyager 2, ajunsă în spațiul interstelar. Studiu: "Va dura mai mult decât Pământul"

Sonda NASA Voyager 2 a transmis primele date din spaţiul interstelar la un an după ce a devenit al doilea obiect produs pe Pământ care a părăsit Sistemul Solar, relatează luni Press Association.

Cum a întâmpinat-o Ion Iliescu pe prima procuroare care cercetează Mineriada din 1990. Riscă închisoare pe viață

Fostul președinte Ion Iliescu este oficial suspect în dosarul Mineriadei din 13-15 iunie '90 pentru infracțiuni contra umanității.

Ciolacu, despre surparea din Slănic: „Ce vreți să fac? Să știu unde s-au făcut drumurile peste mine?”. Reacția Salrom

La Slănic, în Prahova, craterul din centrul orașului s-a adâncit cu 20 de centimetri și nimeni nu poate spune dacă surparea se va opri.

Piața imobiliară începe să își revină, dar vânzătorii nu mai negociază atât de mult. Unii caută și un an locuința perfectă

După o perioadă în care mulți au amânat achizițiile mari cum ar fi cumpărarea unei locuințe noi, cererea pe piața imobiliară începe să își revină.