Asteroidul gigant "ucigaș de planete" se apropie de Pământ pe 27 iunie. Cât de periculos e 2011 UL21

Asteroidul gigant

Un asteroid gigant "ucigaș de planete" va ajunge "foarte aproape" de Pământ, ceea ce ar putea declanșa o schimbare climatică dramatică în cazul în care ar lovi planeta noastră.

Roca spațială, 2011 UL21, este de mărimea muntelui Everest, fiind unul dintre cei mai mari „asteroizi potențial periculoși" care vor trece pe lângă planeta noastră în ultimii 125 de ani, arată publicația Daily Mail.

Potrivit estimărilor astronomilor, 2011 UL21 ar urma să să se apropie la 6,43 de milioane de mile de Pământ pe 27 iunie, aceasta fiind cea mai mare apropiere a unui corp ceresc din ultimii 110 ani – pentru că asteroidul orbitează în jurul Soarelui aproximativ la fiecare 1 130 de zile.

Asteroidul va fi vizibil cu telescopul în special pe 28 și 29 iunie, când va fi strălucitor.

Acest asteroid este mai mare decât 99% din toate obiectele apropiate de Pământ cunoscute. Cu toate acestea, nu va ajunge atât de aproape de Pământ. În punctul său cel mai apropiat, pe 27 iunie, va fi de 17 ori mai departe decât Luna” , a anunțat Agenția Spațială Europeană.

meteorit
Un asteroid, care a fost la un pas să lovească o mare capitală din Europa, ar putea fi o parte din Mercur. Ce s-a descoperit
Orientul Mijlociu fierbe. Uciderea liderului Hezbollah lasă Occidentul neputincios în timp ce Israelul urmărește victoria

Asteroidul se va întoarce în apropierea Pământului în 2089, când se va apropia la mai puțin de 2,73 de milioane de mile de planeta noastră.

2011 UL21 a fost analizat de proiectul Catalina Sky Survey, o serie de telescoape situate în Arizona, pe 17 octombrie 2011. Se estimează că asteroidul are un diametru de peste 7.500 de metri.

2011 UL21 este destul de mare și intră în categoria asteroizilor Apollo. Mai important, asteroizii Apollo se apropie și traversează orbita Pământului, deși orbitele lor în jurul Soarelui sunt mai mari decât cea a Pământului”, a transmis Institutul SETI.

Numiți după zeul grec Apollo, care era cunoscut pentru călătoriile sale epice, acești asteroizi au dimensiuni diferite, de la câțiva metri la câțiva kilometri, precum 2011 UL21.

Astronomii au urmărit îndeaproape 2011 UL21 timp de luni de zile, monitorizându-i traiectoria pentru a se asigura că oamenii de pe Pământ sunt în siguranță.

Termenul "asteroid potențial periculos" (PHA) este o definiție formală precisă, care se referă la planetele minore mai mari de aproximativ 140 de metricare se pot apropia la mai puțin de 7,4 milioane de kilometri de Pământ. Cu alte cuvinte, doar cei mai mari asteroizi capabili să se apropie suficient de mult de planeta noastră sunt marcați ca PHA, ceea ce nu înseamnă că vor lovi Pământul, dar garantează totuși o mai bună monitorizare", a declarat Gianluca Masi, astrofizician și director științific al Virtual Telescope Project, care găzduiește un live-stream pentru eveniment.

2011 UL21 este, de asemenea, clasificat ca un "ucigaș de planete", adică un asteroid capabil să producă daune la scară continentală și să producă suficiente resturi la impact care ar declanșa schimbări climatice semnificative, relatează LiveScience.

Oamenii de știință de la Massachusetts Institute of Technology au dezvăluit în 2023 că un asteroid din această categorie nu va avea impact asupra Pământului cel puțin în următorii 1.000 de ani.

Împușcat la ieșirea din sediul unei televiziuni
Descoperire importantă pe un asteroid. Oamenii de știință spun că este pentru prima dată când văd asta

Molecule de apă au fost detectate pentru prima dată pe suprafața unui asteroid, dezvăluind noi indicii despre distribuția apei în sistemul nostru solar.

Oamenii de știință au descoperit bucăți de meteorit care au căzut în apropierea Berlinului, chiar după miezul nopții, pe 21 ianuarie.

NASA: Un asteroid de mărimea unui zgârie-nori va trece vineri pe lângă planeta noastră

Un asteroid de mărimea unui zgârie-nori va trece vineri la o distanță de 2,7 km de Pământ. Specialiștii spun că nu ar trebui să ne fie teamă, deoarece nu există nicio șansă să ne lovească.

Un asteroid a fost la un pas să lovească o mare capitală din Europa. Momentul în care a explodat deasupra orașului | VIDEO

În dimineața zilei de 21 ianuarie, un mic asteroid a pătruns în atmosfera Pământului, dezintegrându-se deasupra orașului Berlin.

Eveniment cosmic rar. Lumina unei stele gigantice va fi blocată temporar de un asteroid. De unde va putea fi observat

Un asteroid din sistemul nostru solar va bloca temporar lumina lui Betelgeuse, una dintre cele mai strălucitoare stele de pe cerul nopții, luni seara și marți dimineața.

Autoritățile susțin că sunt pregătite pentru marea viitură de pe Dunăre. Ce le-au cerut primarilor

Se fac pregătiri intense pentru viitura de pe Dunăre care se va suprapune de duminică, 29 septembrie, și cu ploi torențiale aduse în țara noastră de un ciclon mediteranean.

Investiție de 25 de milioane de euro. O companie străină inaugurează o nouă fabrică în care va produce cărămidă, în Buzău

După scumpirile serioase din ultimii ani, prețurile materialelor de construcții încep să se potolească.

Israelul, după ce l-a ucis pe liderul Hezbollah, care se ascundea de câțiva ani: ”Pentru oricine ne amenință, o să vă găsim!”

Hezbollah a confirmat moartea liderului său, șeicul Hassan Nasrallah, după ce aviația israeliană a bombardat buncărul unde a fost localizat, într-o suburbie a Beirutului.